cc3d Cleanflight throttle & failsafe

Inmiddels ben ik al twee avonden bezig om mijn eachine 250 met een cc3d board om te flashen van openpilot naar cleanflight/betaflight. Inmiddels ben ik (volgens mij een eind op weg) maar er gebeuren “vreemde dingen” namelijk:

• met de throttle op 0, wel kunnen pitchen/rollen bijv. als ik naar voor pitch, beginnen de achterste motoren te gewoon te draaien
  • Bij het inschakelen van de failsafe (uitschakelen transmitter) gaan de motoren in beginsel uit waarna ze naar enkele seconden beginnen te draaien om de quad proberen te levellen

Nu heb ik nog niet bijster veel verstand van qauds dus wellicht dat het eerste puntje volkomen normaal is maar ik wil het toch graag even checken. Het tweede punt is echter wel een probleem aangezien de qaud na inschakelen van de faillsafe een eigen leven begint te leiden. Ik heb al geprobeerd de failsafe op de flightcontroller uit te schakelen/te verlagen maar dit had geen effect.

De betaflight versie die ik gebruik is 2.1.6.

Hebben jullie misschien enig idee wat de oorzaak van de bovengenoemde problemen kan zijn?

Bij voorbaat dank

Dat 1e klinkt als airmode ;D

Dat 2e, heb je failsafe op de ontvanger zelf ingesteld ?

Kijk anders eens hier :

Voorlopig is het probleem verholpen (failsafe staat nu gelijk aan disarm).

De failsafe op mijn tx stond zo ingesteld dat de throttle wel naar nul ging maar de motors bleven draaien om proberen te levellen ook al springt de flightmodus terug naar angle als de failsafe in werking treed? Is dit een eigenschap van betaflight? Ik dacht namelijk dat de motors alleen konden draaien als de throttle op 0 stond en airmode is ingeschakeld.

Goed ik wil dus voorkomen dat mijn esc’s doorbranden als de quad op zijn kop in het weiland terrecht komt en de qaud zich probeert te levellen, vandaar dat ik de tx nu zo heb ingesteld dat de qaud disarmd ingeval van een failsafe. Met de voorlopige werkende failsafe even een testrondje gevlogen en wat vloog de quad stabiel met default lux float PID’s :smiley: :smiley: Een hele verbetering ten opzichte van openpilot en zeker alle moeite waard!. Wat me wel opviel is dat het lijkt alsof de qaud minder power(snelheid) heeft, kan dit te maken hebben dat ik in de commander nog niet de throttle endpoint heb gedifineerd op 1800 ipv 1900? In de configurator geeft mijn throttle namelijk aan dat deze van 1090 tm 1890 gaat? (de rare getallen komen van de trim(-10) die ik heb toegepast om het middelpunt op 1500 te krijgen)

Terwijl ik dit typ bedenk ik me dat zodra ik de batterij unplug en dan op het tabblad receiver kijk in cleanflight de minimum throttle op 885 staat. Zodra ik de batterij inplug en mijn tx aanzet springt dit getal naar 1090 terwijl mijn throttle stick helemaal naar beneden staat. Kan dit mogelijk mijn eerder beschreven probleem verklaren? Zo ja, hoe los ik dit op?

Edit: Als toevoeging op het bovenstaande heb ik een aantal pagina’s van de door Schiksie doorverwezen post van rc groups doorgelezen. Daar staat onder andere beschreven dat de motoren wel degelijk horen te stoppen zodra er een failsafe in werking treedt. (ik ga er toch vanuit dat er bij het uitzetten van je tx geen pulses meer verzonden worden en de faillsafe op FC in werking gesteld wordt?) Er staat ook iets over stoppende motoren in airmode zodra de throttle below_check heeft bereikt. Dit verhaal kan ik echter niet helemaal volgen aangezien in mijn geval de motoren beginnen met draaien zodra ik de quad heb gearmd.