Carbon reparatie

Gisteren heb ik een vrij harde crash gehad met m’n IniMini-H, hierdoor zit er een barst in mijn top plate.
Als ik een nieuwe bestel ben ik 25 euro kwijt, ik vraag mij af of dit te repareren is.

Ik zit te denken om epoxy in de barst te doen en dan vervolgens een lijmtang er op.

Iemand hier ervaring mee ?

Ik weet niet of je dat ooit nog sterk genoeg krijgt. Zelf heb ik uiteindelijk maar nieuwe platen gekocht omdat de integriteit van het frame totaal zoek was. Na enkele crashes tegen de grond e.d. brak-ie aan alle kanten. Onderplaat en top plaat dus maar vervangen en nóg staat één motortje niet helemaal recht terwijl de armpjes prima zijn.

Als je de epoxie ertussen krijgt, zie ik geen probleem. Eventueel de trage epoxie wat opwarmen met haardroger of zo omdat hij dan vloeibaarder is en makkelijker tussen de kieren loopt. Zou het iig eens proberen, niets te verliezen…
Sterker als origineel zal je het niet krijgen maar als alles recht staat, moet je het verschil niet voelen.

Als ik de top plate er af haal heb ik het idee dat er nog genoeg stevigheid in het frame zit, of het ooit sterk genoeg wordt ga ik dan wel achter komen :slight_smile: ik kan altijd nog een nieuwe top plate kopen of ergen ééntje laten frezen (misschien wel een 2mm ipv 1mm)

Ik denk dat ik het maar eens ga proberen, het opwarmen is wel een goed tip denk ik. Dank je !

EDIT:
Zou het ook helpen om geen plastic schroeven meer te gebruiken ? of zouden de standoffs dan eerder aan vervanging toe zijn?

Waarom heb je er Nylon bouten in zitten? Standaard zitten er toch stalen bij?
Nylon voegt niets meer toe. De frames zijn zo sterk dat ze de klappen goed op kunnen vangen.
De stand-off’s zijn ook van staal, gebeurt echt niets mee. Als ik het zo zie, lijkt het erop dat je topplate juist gebarsten is omdat de bout is afgebroken. Nu kan de topplate vrij bewegen en dus verdraaien tijdens een crash.

Ok, uiteindelijk kan alles kapot. Maar daar moet je dan wel echt je best voor doen!

Het idee van de nylon schroefjes is dat de schroefjes breken en het schroefdraad van de standoffs heel blijft.
Maar ik denk zelf ook dat het breken van de schroefjes nu als gevolg heeft gehad dat de top plate gescheurd is.
Dit zijn wel weer leermomentjes, alleen wel een beetje een duur leermomentje :slight_smile: Maar dat hoort bij de hobby.

Bij mijn Blackout had ik ook kunststof stand-off’s en nylon bouten. Na elke crash een paar bouten kapot. Die Nylon bouten waren leuk in de begin tijd van FPV, toen er nog met 3S gevlogen werd. Tegenwoordig gaan die dingen zo gruwelijk hard, dat Nylon bouten alleen nog maar ‘vervelend’ zijn. Uiteindelijk alle bouten vervangen voor staal. Kwamen inderdaad de bouten los uit de kunststof stand-off’s.
Toen langere bouten gebruikt die minimaal 10mm in de stand-off’s zaten. Nooit geen problemen meer gehad. Nu met die stalen stand-off’s is het helemaal al geen probleem meer.

ik zou ook met epoxy lijmen en me dan even niet teveel zorgen maken. wel even opletten wat voor epoxy je pakt die van de bouwmarkt wil nog wel eens niet goed curen en dan heb je er helemaal niks aan.