Carbon / glasvezel props

Ik heb nu standaard Gemfan 5030 props, en ik merk dat die bij het minste of geringste uit elkaar spatten.
Nu zie ik ook:

Carbon props
Carbon versterkte props (composiet)
Glasvezel versterkte props

Wat zijn jullie ervaringen met deze versies? Gaan die inderdaad langer mee of zijn die evengoed heel snel stuk?

Ik denk maar zo, beter de prop kapot als de motor. Ik gebruik ook de Gemfan 5x3 op m’n 3s mini, voordeel van deze props is dat je ze niet hoeft te balanceren, en de performance is best goed. Op m’n 4s mini gebruik ik glasvezel versterkte HQ 5x4 props, die moet je wel balanceren, en ze knappen nog steeds vlot bij een flinke crash. Ze zijn wel sterker als de gemfans, heb vandaag een grasduik gemaakt, ging net iets te laag en best wel snel, alle props waren heel, dat is me met de gemfans in vergelijkbare situaties nog niet gelukt.

Carbon props zou ik niet aan beginnen, tenzij je nooit crasht.

De HQ glasvezelversterkte props zijn inderdaad iets steviger dan de Gemfan’s. Maar nog steeds breken ze als lucifer houtjes op mijn Blackout B330 :lol:

voordeel van gemfan vind ik: Veel voor Weinig.

ik haal ze uit china en ben ongeveer 2.15 per set kwijt (2cw 2ccw)
dus dan is het echt wel te doen.

en als je met je racer veel duikjes maakt of bomen/takken snoeit dan gaan ze toch wel naar de klote, dus dan lijkt het me gekkenwerk om meer geld uit te geven.

+1. Propjes van gemfan doen het goed. En je jaagt ze er toch wel doorheen.