Caps voor spironet antenne

Mannen

Ik heb vanavond weer me allerbeste landing gehad. Waardoor ik het kapje op mijn spironet in tig stukken kon oprapen.

Heeft iemand ideeën of weet iemand waar je zoiets los kan halen.
Zonder is ook zo kaal en aangezien ik dat al ben [emoji12]

Zelf maken van een pingpong bal, bovenkant met wat warmte indeuken.

Filmpje https://www.youtube.com/watch?v=A2Ma4cP2BRQ

Ik zou pingpong bal geheel gebruiken ook voor onderkant :slight_smile:
wel grappig en erg licht kwa gewicht ook meer aerodynamics

Dan ben je niet de enige… ook al wat kapjes kapot!

Je zou ze ook kunnen printen:

nou Immersionrc kan niks voor je betekenen als je bescherming total loss is.

maatje van me print nu twee 3d prints uit linkje van Björn.
een groene en een zwarte.

intussen ook maar weer twee nieuwe besteld

Benieuwd naar de 3D geprinte kapjes… Als het past, bestel ik er ook wat.
Vorige week ook weer een kapje verloren. Gelukkig nog onbeschadigd terug kunnen vinden.

Ben je 12/7 in belgie? Dan krijg ik ze

Hoe dunner des te beter een pingpong bal is erg dun dus goed lijkt me .

Hoe zijn de kapjes geworden @kris’79 ?
Ik ben ondertussen ook alweer twee kapjes kwijt…
Zelfs tape er omheen draaien helpt niet! Gewoon alsnog het kapje eraf en kwijt/kapot…

Echt raar/stom dat ze die dingen niet los verkopen. Volgens mij is daar aardig wat handel in!

Dacht dat ik die al had gepost.
Maar perfect stuk steviger en geen last van signaal verlies of dat het minder is.

Caps zijn nu los verkrijgbaar

As promised some weeks ago, a new product available to our resellers, spare caps for the SpiroNET Omni. Packaging is sets of 5, in three versions, black, gray and white. Retail pricing only $5.99 USD per pack. The next time an air-gate decapitates your antenna, it can be easily fixed.

Top! Nu nog kijken waar ze te koop zijn…

EDIT:
ReadymadeRC heeft ze, alleen allemaal ‘out of stock’…
n-factory.de ook, alleen een stuk duurder!

tuurlijk is een originele mooier maar om heel eerlijk te zijn zijn die caps zo slap als wat.

de 3d versie heeft het plafond van de jaarbeurs al 2 keer overleefd en een glij partij over betonnen vloer. meerdere crsahes.

zal de spiros blijven gebruiken maar gaat de cap kapot bestel ik wel een 3d printje.
(hoef ik ook niet op te wachten)
bedoel amerika verzending a 15 tot 20 eur readymade rc vaak invoer rechten ( al is dat met deze prijs niet veel)
word een duur kappie 3d denk net een eur of 2 met verzending 5 tot 7 en een veel langere levensduur.

maar ieder zijn ding natuurlijk

Onder de 23 euro heb je geen last van invoer etc. Dat komt dus goed.
Ook de verzendkosten vallen mee mits je geen track & trace wil. Op eigen risico dus. Dat durf ik met dit bedrag wel aan :wink:

Maar is het met die 3D nu zo dat je hem er zo op zet en klaar? Of moet er nog meer gebeuren?
Het lijkt op de foto’s of dat er aan de onderzijde ook het één en ander aan lijm etc. zit.

Deze die ik nu heb paste idd niet geheel om de kabel. Die was iets te groot. Verder is het het zelfde principe als normaal. Bottem plate plus cap.
Ik heb hier hotgleu in de dan om de boel te fixeren.
Werkt prima. Viel me alles mee.

Een kinder surprise ei werkt ook, ik gebruik zelf een “namaak” kinder surprise ei met een scharnierpunt over de lengte.
Werkt perfect en is nog lekker ook :slight_smile: