camera of zender kapot?

Is er op een of andere manier te testen of nu je camera of je zender kapot is.
kan je een fpv cam misschien ergens op aansluiten om te kijken of die het nog doet?

als je een keer je stroom erop heb laten zitten en je antenne eraf gedraaid
dan is je zender opgeblazen
is dat gebeurt ?
bij mij sony 600 super had zat een kabeltje om hem ergens aan te sluiten
dan kon je hem als security cam gebruiken
heb je dat er niet bij ?

Als je zwart beeld krijgt op je tx kanaal als je de tx aanzet Is deze niet kapot maar de camera. Als je gewoon ruis hebt terwijl die aanstaat Is je tx kapot.
Je camera kan je ook op een tulp aansluiting van je tv aansluiten om deze uit te testen.

Het vervelende is dus dat als je merkt dat je tx kapot is je nog geen idee hebt of je ook een nieuwe cam moet gaan bestellen. Beste is natuurlijk reserve exemplaren achter de hand hebben of een tweede quad waarin je de cam kan testen.

thanks voor jullie info, heb idd ruis op mn scherm en als ik tegen de antenne aantik zie ik wel reactie op het scherm.
zit een kleine barst in printplaat van cam.
zal er eens een tulp opzetten anders begraaf ik hem en krijgt ie roosjes op zijn graf :lol:

Net nieuwe Sony 600VTL ingebouwd, heeft t bij eerste testje wel gedaan maar nu zo dood als een pier.

• Zwart beeld met OSD overlay
  • OSD video signaal=OK (en dus VTX=OK)
  • OSD ertussenuit=zwart beeld
  • 12V gemeten in op stekkertje in cam=OK
  • 0,0 spanning tussen GND en VID (weet niet wat dit zou moeten zijn maar op de fatshark was het ong 1V

misschien toch keertje sluiting gemaakt, cam bordje hangt bloot in t frame natuurlijk maar wel vrij.
en tussen 1e test (ok) en 2e (fail) eigenlijk alleen props vewisseld.

Lijkt wel of het lensdopje er nog op zit… zal je wss ook al nagezien hebben.
Heb zo al eens een half uur lopen zoeken met een zwart beeld :oops:
Even testen met andere cam?

ja daar lijkt t op… :wink:

heb m’n andere cam uitgeleend, en de fatshark die ik nog heb liggen heeft weer net een kleiner stekkertje…wordt gek van al die verschillende stekkertjes en plugjes… :crazy:

maar er moet spanning op het video signaal staan als ie het doet, heb de specs gechecked, ong 1,1V tov de min. en dat is er niet.
dus ben bang dat ie deaud is

ff zoeken naar waar je m t goedkoopst kan scoren, prijzen varieëren nogal in china, maar je bent niet echt zeker wat je dan krijgt

koop meestal bij securitycamera2000 of surveilzone (heeft ook de DAL props… :slight_smile: )
Uiteindelijk komen ze allen van het oosten… :lol:

De PZ0420M van Runcam is echt top! Mini uitvoering van de normale PZ0420, maar deze werkt ook rechtstreeks vanaf de 5V van de ImmersionRC.

Is qua formaat dus ook wat kleiner. Iets makkelijker weg te werken.