Camera advies

Ik probeer een beetje een lijstje te maken wat voor onderdelen ik op m’n eerste quad zou willen hebben. Alleen wat betreft de camera kom ik er niet helemaal uit.
Voor de vtx zit ik te denken aan de ImmersionRC Raceband 25mW op 5.8GHz. Voor de camera denk ik dat ik een 600tvl wil, had gelezen dat dat de minste vertraging heeft?
Hebben jullie wat advies voor mij mbt deze keuze?

Daarnaast nog een vraag. Als ik nou op een 5V camera uit kom, kan ik die dan gewoon aan de kleine draadjes van een esc vasmaken? of moet ik dan toch iets van een regulator direct op de lipo hebben?

Een 25mW zender is leuk voor binnen, maar buiten zal het bereik niet heel groot zijn (tenzij je een goede ontvanger hebt). Ik zou een 200mW of 600mW kiezen. Voor de camera zou ik in ieder geval een CCD kiezen boven een CMOS aangezien een CMOS camera op een quadcopter al snel het jello-effect zal geven door de trillingen. Of je nou een 400, 600, 700 of 800 tvl pakt maakt niet zo heel veel uit qua vertraging, dit heeft betrekking op de details in je beeld (getal staat voor aantal tv lines).

De 5v voor de camera haal je uit de videotransmitter. Een immersionrc vtx heeft een gefilterde 5v output speciaal voor je camera.

De meeste piloten hebben een 25mW en 600mW zender.
De 25mW is voor binnen en meestal verplicht bij wedstrijden.
De 600mW is voor buiten wanneer je tussen de bomen en andere obstakels door gaat jagen.
Verders het advies van Maxim volgen.

De HS1177 welke o.a. verkrijgbaar is bij Multirotorparts, wordt veel gebruikt.

Dat is goede info mannen :thumbup:
Dat jello effect had ik nog nooit van gehoord, maar na even opgezocht te hebben lijkt me dat inderdaad wel erg vervelend, ccd dus!

Moet ik de kijkhoek ook nog matchen tussen camera en bril oid? Deze camera heeft bijvoorbeeld een kijkhoek van 148, terwijl de dominator v3 maar 30 graden heeft.
Wat zijn standaard kijkhoeken voor de camera waar zoal mee gevlogen wordt?

Hi,

Zie hier

de info die ik vooral heb gebruikt is deze

lens die geadviseerd wordt is een 2.8mm

Ik heb deze pas besteld

ik heb de runcam pz0420m besteld, lekker compact en veel goede reviews op internet. Zal van de week fotos posten als ik hem binnen heb

[member=720]ido[/member]
Ik heb die series ook gezien inderdaad. Werd wel een laat avondje toen ik die gevonden had :wink: Begin je met één filmpje, en na einde van ieder filmpje denk je van, nou ok ik kijk de volgende ook nog. Niet van te voren gekeken uit hoe veel delen die serie bestond hehe.
Wel handige info, ik ben voor mijn build ook bij hem begonnen en dan eea aangepast.

[member=717]DaveyK[/member]
die camera had ik ook wel wat goede reviews van gezien inderdaad. Wel een paar mensen die hem uit de behuizing haalden om wat gewicht te besparen, ben jij dat ook van plan? Wat doet dat IR filter eigenlijk? zie dat ook bij heel veel cameras bij staan.

De pz0420m is ver uit de beste fpv cam die ik ooit gehad heb. standaard komt hij trouwens zonder behuizing hoor.

Hij komt zonder behuizing inderdaad. Die kan je los bijbestellen. Ik ga hem in de zmr cameramount zetten met een adapterplaatje omdat de gaatjes niet overeen komen. En later in een qav210. Ir block/sensitive geeft verschil in hoe de camera beeld geeft bij weinig licht. Met ir sensitive heb je met weinig licht een beter beeld alleen is het contrast van de kleuren overdag wat minder. Met ir block juist het omgekeerde. Betere kleuren overdag maar bij weinig licht is t beeld al gauw onvliegbaar en eindig je in een boom ofzo :stuck_out_tongue:

Nou ik kan je vertellen uit ervaring dat deze camera het ook nog heel erg goed doet in weinig licht. IR-blocked of niet. :smiley:

herkenbaar, al die youtube filmpjes zijn erg leuk en handig, maar kosten ook vrij veel tijd. en aan het eind weet je pas of het een goed filmpje was. Soms zie ik ook fouten in filmpjes, word er iets geadviseerd wat je eigenlijk helemaal niet zou moeten doen.
Er zou eigenlijk een rating moeten zijn hoe goed ht filmpje is in het onderwerp.

[member=717]DaveyK[/member] Adapterplaatje is overkill. Wat stukjes rubberbuis en ty-wraps kom je een heel eind mee :smiley:

PZ0420m in het pikkedonker (vanaf 1:10):

Is inderdaad soms schrikken als je de goggles afzet… "is het al zo donker? :o "