CAD software

Graag start ik dit topic om te kijken wie welke CAD software gebruikt, misschien kunnen we elkaar helpen met tips en tricks of vragen over de betreffende software.

Zelf ben ik begonnen met SketchUp omdat CAD free-ware voor de Apple nogal beperkt is. Het probleem dat ik met SketchUp heb opgemerkt is dat je nogal beperkt bent, cirkels niet strak zijn en dat je extensions moet downloaden om überhaupt STL files te maken.

Daarom ben ik gaan zoeken naar een goed alternatief. Hierbij ben ik gestuit op het programma Antimony, dit is een opensource programma. Voordelen hiervan is dat alles wat me tegen viel bij sketchup hier just wel mogelijk zijn. Nadeel is dat het een compleet ander programma is en manier van werken daardoor (vergelijkbaar als van Windows naar Mac of andersom).

Graag hoor ik wat jullie gebruiken en op wat voor besturingsysteem :slight_smile:

Solidworks 2014 op Windows 8.1, ben er ook beroepsmatig veel mee bezig. AutoCAD gebruik ik al een tijdje niet meer, maar heb er wel 12 jaar m’n werk mee gedaan. Solidworks gebruik ik nu ca. 10 jaar.

ik zou zeggen :slight_smile:
als je naar

gaat kun je als je je aanmeld als student
3 jaar lang een Get a free 3-year license today !!!

een mooi maar wel ingewikkeld
maar ik kan er mee overweg :slight_smile:

Bij gebrek aan beter werk ik op mijn mac met Sketchup met een paar plugins. Ik kan hier op zich mee uit de voeten.
Solidworks vind ik prettiger maar is nogal prijzig en als ik het goed heb überhaupt niet te koop voor mac.

Hier nog een mac gebruiker met Sketchup (+stl, solid inspecter2 plugins). Er is helaas weinig keuze op osx en sketchup kan ik prima mee uit de voeten. Mijn prints zijn tot noch toe altijd in een keer goed gelukt dus geen reden om verder te zoeken momenteel ;).