Build recommandations.

Hallo mede-FPV-piloten,

Zoals jullie je misschien nog wel herinneren ben ik een maand geleden ofzo het forum gejoined.
Toen had ik nog geen racing quad, nu ook nog niet helaas. Maar ik ga vanaf nu sparen en begin december heb ik dan als het goed is zo’n 250 euro waarmee ik m’n quadcopter kan bouwen.

50 euro gaat er in ieder geval al vanaf voor de spektrum receiver dus nog 200 euro is over.

Hebben jullie misschien wat voorstellen voor onderdelen die ik met ongeveer 200 euro kan kopen.
als het goedkoper kan heb ik daar uiteraard niks op tegen.
ik dacht zelf:
ZMR 250 V2 (die met PDB)
Naze32 acro
motortjes die zowel op 3 als 4s kunnen (handig voor de toekomst)
die populaire esc’s die iedereen heeft (met oneshot enzo)
Sony PZ0420 (of wat het serienummer ook precies mag zijn)
boscam 400mw vtx (niet de mini want die is klote, heb ik op m’n wing maar haal er nauwelijks 150 meter mee)
die populaire osd (weet de naam niet, srry)
een behoorlijke hoeveelheid props en als het binnen m’n budget past ook een 2e ZMR 250 voor onderdelen.

Alvast bedankt iedereen!

Met zo’n budget wordt het al snel ebay, banggood en consorten afstruinen op zoek naar goeie deals. Het zijn niet alleen de standaard onderdelen maar ook dingetjes als shrinktubes, blauwe loctite, extra standoffs en boutjes, ftdi-connectors en noem maar op wat stiekem aardig in de papieren kan lopen als je dat hier in NL koopt. Ook een extra motor en wat ESC’s is niet onverstandig.

Je hebt al een wing dus de gereedschappen heb je wel het meeste van denk ik, maar ook dat kan extra kosten met zich meebrengen.

Probeer altijd een “free shipping” aanbod te bestellen en hou het onder de 25€ zoveel als het kan om eventuele extra import heffingen te beperken.

Heb je eenmaal een quad gebouwd dan kan je daarna altijd nog sparen voor de betere kwaliteit en service die een Nederlandse shop je kan bieden. Kost wel wat meer maar daar krijg je dan ook echt wat voor terug.
Of je spaart nog wat langer en koopt gelijk kwaliteits spul.

Succes met uitzoeken :slight_smile:

Ik denk dat ik misschien wat langer spaar dan.
En schrink tube heb ik al :stuck_out_tongue:
net als een behoorlijke verzameling aan servo draad en sws ook ander draad, maar dat is niet echt heel erg nodig als je een PDB hebt volgens mij.

Draad heb je het minste nodig, sterker nog, je kortwiekt er zoveel mogelijk van :wink:

Goede keus om door te sparen :thumbup: de winter staat al af en toe aan de deur te kloppen dus vliegen wordt sowieso lastiger.

1 tip: Laat je in ieder geval niet verleiden om goedkope motoren te kopen op ebay / aliexpres. Kwaliteit is vaak heel erg laag!

Effe een sommetje :slight_smile:

ZMR 250 V2 (die met PDB) 38,50€ + 21,50€ = 60,-
Naze32 acro : 24,95
Cobra 2204/32 1960kv 130W 4 * 19,95 = 79,80
FAVOURITE LITTLEBEE 20A (BLHELI) 4 * 14,25 = 57,-

Quad = 221,75 excl verzendkosten

Sony PZ0420 30,-
boscam 400mw vtx…ik zou immersion pakken…maar je hebt ontvanger natuurlijk al :slight_smile: 35,-
Mini OSD 10,-

Zit je ongeveer op : 296,75 exl verzenden van het 1 en ander.

Ik zou zelf ook liever Immersion hebben maar daar leg je ruim 2x zo veel voor neer, zat en zit niet echt in m’n budget helaas. Als ik ga overstappen op een goede (over een jaar ofzo) fatshark wil ik gelijk ook over stappen op immersion, dan heb ik van alles meteen het latest and greatest

Kijk anders naar een lumenier vtx. 32 kanalen inclusief boscam, ImmersionRC F en Raceband. Te koop bij getfpv en een stuk goedkoper dan ImmersionRC.