BTW- en/of Invoerrechten Factuur

Hallo ervaren quadcopter-bouwers,

Vorige week plus een beetje heb ik een bestelling gedaan bij HobbyKing. Paar dagen na dat de bestelling was geleverd kreeg ik een brief met twee A4’tjes. Eentje met de titel “Customer Invoice Details” waar ik niet van op kijk en wat ik ook wel snap aangezien er geen in mijn pakketje zat. Alleen het tweede blaadje is een factuur BTW- en/of Invoerrechten.

Ik heb hier totaal geen ervaring mee. Kan iemand mij advies of een tip geven over wat ik hiermee moet doen en of ik het misschien wel voor de volgende keer kan voorkomen? Kan ik het ergens aangeven of overdragen?

Het pakketje van FEDEX is voor 3KG gefactureerd en het totaal bedrag is 130 euro. Met PayPal betaald.

Jonathan

Eu warehouse bestellen in het vervolg…

Is in de EU bestellen voor HK of moet je die regel voor alle warenhuizen en winkels aanhouden als je zulke bedragen wilt voorkomen?

Ergens links boven staat global warehouse, klik daarop en dan eu warehouse, je hebt nu invoerrechten en kosten voor controle betaald, dat is normaal als je vanbuiten de Eu besteld, en heb je niet als je binnen de Eu (Eu warehouse) besteld

Dat is mij nu wel duidelijk ja :slight_smile: Voor Banggood bijvoorbeeld heb ik nooit invoerkosten hoeven te betalen. Ook wanneer een deel uit China kwam.

Klopt, ik ook nog nooit, heel vaak voor Hk in global warehouse ook niet, maar het risico is er altijd dat je extra moet betalen

Oké, nou dan bestel ik alleen globaal als ik echt niet anders kan!

Global kan wel, zolang je het bedrag maar laag houdt. Vanaf ~€22 komen de invoerbelastingen er pas bij en bij een ‘gift’ is dat pas ~€44. Banggood zet op de envelop/het doosje altijd (bij mij tenminste) een veel lagere waarde dan de werkelijke waarde binnenin: dit voorkomt die invoerkosten.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/campagnes/landingspaginas/prive/internetaankopen/