BRosd

Hallo,

Ik heb hier een type osd liggen waarvan ik niets weet.

Namelijk een BRosd.
Wat ik erover weet is dat de spanning voor de Cam en vtx in te stellen is een dat hij stackable is dmv headers op een naze32.

Maar zag ook dat het mogelijk is meerdere soorten software te programmeren is, maar hoe en welke te kiezen.

http://i1073.photobucket.com/albums/w400/Jeffrey_Kruize/quadcopters/20150512_115939-500x500_zps8xxqarjd.jpg

Wat ik gevonden heb is dat alles wat op een minimosd werkt, hier ook op werkt. Dan zou je MWOSD erop kunnen flashen, dat kan alles wat je maar zou willen van een osd. http://www.mwosd.com/

Toevallig net een RROSD binnen. Is volgens mij vergelijkbaar.
Om je duidelijk verder te helpen…waarom heb je uberhaubt het bordje daar liggen. Wat waren je verwachtingen toen je het aanschafte en wat zou je willen bereiken (los van het feit of het mogelijk is natuurlijk)?

[member=223]walterkort[/member], Heb het bordje gratis ontvangen via hobbyrc.co.uk. Deze bieden ze gratis aan als je een bestelling plaatst.

Wat ik dacht, laat ik hem proberen…
Enkel snap ik niet hoe de software te installeren… Omdat bijvoorbeeld de minimosd een usb naar ftdi converter nodig heeft en dit bordje een ingebouwde usb heeft.

Mijn verwachting is, voltage en gevlogen tijd(bijvoorbeeld vanaf accu aansluiten) in beeld is genoeg :wink:

Oh, leuk dat je dat er zomaar bij kreeg zeg.

Ja zo te zien kun je er alle software op draaien die ook op een minimosd kan. Dus zou ik MWOSD aanraden idd. Volgens mij is de handleiding op die site uitgebreid genoeg. Door die RX en TX pinnetjes in het midden van je bord te verbinden met die van je Naze, komen verschillende soorten gegevens van je FC door naar de OSD. Zo kun je dus idd de voltage en ook flight time laten registreren/verschijnen in je display.

Ik zou die MW OSD GUI gewoon eens opstarten, USB-kabel erin en kijken wat er gebeurt. Mogelijk draait MWOSD zelfs al op het bordje en hoef je alleen nog maar zelf een layout te configureren.

Ben benieuwd hoe het gaat werken.

Beta-OSD is nog veel makkelijker! Alles via het OSD in te stellen en het font zit tegenwoordig ook in de firmware ingebakken. Ook is er support voor een airmode indicator.

https://github.com/basdelfos/beta-osd

ik heb het volgende geprobeerd.
MWOSD de laatste versie gedownload. versie 1.6
vervolgens de install guide gebruikt en deze gaf aan:
*Choose the appropriate board. For most MinimOSDs etc go to menu Tools > Board > Arduino Pro or Pro Mini 5V, 16MHz, w/ ATmega328.

via Arduino IDE dus het bordje geflashed.
toen met de MW OSD GUI gekeken wat de mogelijkheden waren en wat geprobeerd.

nu enkel even wachten op een andere camera en VTX en dan kan ik testen…

RSSI, Gaat dat via de naze32?

Je moet het bordje via arduino flashen naar de laatste mwosd versie. Op YouTube staat er een videob die laat zien hoe het moet.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat heb ik al gedaan, zoals je 1 reactie terug zag, maar toch bedankt voor het meedenken.

Zodra ik een Cam en vtx erbij heb ga ik hem eerst testen op mijn dji f450 met naze32…
Zal nog wel een week of 2 duren, aangezien ik deze bij banggood heb besteld.