Bouwverslag: Jumper (ZMR250)

Fpv’ers!

Nu zo langzamerhand de onderdelen beginnen binnen te druppelen leek het mij een leuk idee een buildlog te starten :slight_smile:
Ik ben nog een noob eerste klas wat betreft het gehele Drone wereldje , maar ben er al aardig aan verslaafd gezien mijn order lijst haha!!
Hieronder in iedergeval mijn bestellijst en zal de komende weken/maand hier wat foto’s en verslagen posten van mijn build.

Frame

• ZMR250 V2 Carbon Fiber Frame Kit 4.0mm Arm Thickness
  • 3D Printed Spacerkit

Props

• 2x Gemfan 5x4.5 5045 Carbon Fiber Multirotor Self-Lock Propellers CW/CCW
  • 10 x Kingkong 5045 5x4.5 Inch Bullnose PC Fiberglass Propellers CW CCW

Motors

• 4X DYS MR2204 2300kv Brushless Motor for FPV Racing Quadcopter

Flight Controller

• OpenPilot CC3D Atom Mini CC3D FPV Flight Controller CC3D EVO

PDB

• Matek PDB BEC-5V/3A LED Lighting Control Tracker Low Voltage Alarm LED & POWER HUB 5in1

ESC’s

• 4X FVT LittleBee 20A ESC BLHeli OPTO 2-4S Supports OneShot125 For RC Multirotors

Lipo’s

• 3x ZOP Power 11.1V 1800mAh 45C Lipo Battery XT60 Plug

Overig

• 10pcs M3 Round Aluminum Alloy Long Nut Studs 10mm
  • 10pcs M3 Round Aluminum Alloy Long Nut Studs 15mm
  • 10pcs M3 Round Aluminum Alloy Long Nut Studs 20mm
  • 10pcs M3 Round Aluminum Alloy Long Nut Studs 30mm
  • 180 pcs M3 Black Threaded Hex Male-Female Standoff Nut Screw Assortment Kit
  • 3M boutjes kit
  • 3m Moertjes kit
  • XT60 Male Plug 12AWG 10cm With Wire
  • 5 PCS 16 cm DUPU Li-Po Battery Fixation Magic Tape Straps For RC Model

Reciever/Transmitter

• Radiolink AT9 + R9D

Charger

• VOLTCRAFT Accu oplader Modelbouw multifunctionele lader 12 V 16 A NiMH, NiCd, Li-poly, Li-ion, LiFe, Lood

Zo! Wat mods hier en daar custom voeding voor me oplaad station is af! Ik ben er blij mee!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ziet er goed uit, mooie charger ook!

Onze setups lijken inderdaad wel veel op elkaar maar vanwaar de keuze voor een CC3D FC als ik vragen mag?

Ik zelf kreeg de indruk dat je met Cleanflight net even wat meer kan en ook een grotere support community heeft. Ik ben nieuwsgierig wat voor jou de voordelen zijn voor een CC3D bord zijn, misschien dat ik die later dan ook nog eens probeer.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Ow ik wil een echte custom build maken en een Naze of andere zijn vrij groot en lomp. nemen zoveel plek in:(
ben wel benieuwd of er ook daadwerkelijk verschil zit in de vliegkwaliteit

OW maar cleanflight en betaflight krijg je gewoon op een cc3d :slight_smile: verder heb ik verschillen configuraties nagelopen en Storm gebruikt ook exact dezelfde fc. Slecht zal hij denk niet zijn en ach anders bestellen we toch gewoon een ander [emoji51]

Frame met spacerkit hier komen de esc’s in en Pdb

Ah oke dat wist ik dus niet. Al met al maakt het dus geen drol uit? En zou ik dan ook CC3D eens kunnen proberen op een SP F3 of jij weet? Die is ontworpen door een van de makers van Cleanflight dacht ik. Ik heb wel een Clone trouwens. Een origineel koop ik wellicht in de toekomst nog wel een keer want ben opzich wel van zo’n persoon supporten voor zijn werk maar moest nu gewoon echt even op het budget letten om de lucht in te kunnen.

Die space kit it wel mooi maar als je niet zo’n draden puinhoop van maakt zoals ik kan je best mooi weg werken.

Ik kreeg de tip om ze op de armen te plaatsen voor extra cooling dus dat ga ik nog veranderen als de FPV gear er is. Dan ga ik ook de hele boel inkorten.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Op armen kan inderdaad maar doe ik denk niet. De achterkant gaat 1 /2 cm naar beneden zodat de lipo er niet op zit als een gezwel. Dus de laatste 4 roden staafjes. Voorkant blijft denk hetzelfde ivm Fpv gear.

Even een kleine update en het schiet al aardig op:) toch maar ervoor gekozen om de esc’s op de armen te doen wat denken jullie ervan?

Zo de connecties naar de esc’s zijn gedaan kom er nu alleen achter dat de gaatjes in de armen niet groot genoeg zijn voor de schroeven benodigd om de motortjes te bevestigen grrrr bekend probleem? Kan ik deze zonder problemen uitboren ?

Dat is zeker een bekend probleem van de zmr’s
Zie hier http://www.fpv-racing.nl/fotos-videos-en-verslagen/zmr250-1826/

Ik heb een malletje gemaakt en uitgeboord zonder problemen

Ach thanks! Was al bang dat ik weer wat kon bestellen haha dan ga ik aan de slag!

Je kan ook gewoon zonder malletje een M3 boortje door de gaatjes heen halen. Ben je zo klaar. Mocht je natuurlijk M3 boutjes hebben, anders M2 uiteraard.

Tadaaaaaa hij vliegt als een malle! Wel 1 lipo naar de grootjes geholpen me lipo alarm werkte niet… Nu gelukkig wel maar de cellen zijn op 2.7 hier een pica !!

Waarschijnlijk als je de lipo laad en in de eerste paar keren extra in de gaten houdt kan deze nog wel gered en gebruikt worden.

Kan zijn dan een klein beetje capaciteit verloren is

OK nice vind je van de build ?

wellicht een vreemde vraag…
Ik zie dat jouw FC niet in het midden van je quad zit, maakt dat niet uit?
Mij hebben ze op het hart gedrukt dat FC’s in het midden (CG) moet zitten.

Merk jij verschil met vliegen etc?

Nee geen verschil . het aantal graden waarmee je quad in hoeken hangt blijft exact hetzelfde!

Nou na een middag flink vliegen had ik ook gelijk mijn eerste flinke crash tegen een voetbal doel

Kunnen ze slecht tegen haha! 1 lekke lipo deze dus gelijk ontladen en gedeponeerd en 1 defecte motor helaas!! Weer wat spul besteld! Maar was lache!!!

Waar ligt het zwaartepunt van je quad met die lipo helemaal achteraan?