BLHeli16 14.5

Net even geprobeerd de LB 20A ESC’s te flashen van 14.4 naar 14.5 (naze32 rev6 met BF2.7.0)
Werkt perfect en zie damped light netjes aanstaan… alles ok dus

Om te flashen zit de lipo ingeschakeld, dus ik disconnect in BLhelisuite en de motoren beginnen 1 voor 1 te pulseren…?
WTF… dus lipo even uit, wachten… lipo terug in, begint hij weer te pulseren…

Alles terug naar 14.4 en probleem is weer weg…

Dit heb ik vaker voorbij zien komen volgens mij… Probeer min_throttle eens omhoog te gooien.

Calibreren via Configurator trouwens met 1000/1980.

14.5 is zeker nog niet probleem vrij. Veel mensen, waaronder ikzelf, hebben last van death rolls en desync. Maar er zijn er ook genoeg waarbij het wel goed werkt. ESC’s als de LB20’s geven de meeste problemen.

Verstuurd vanaf mijn HTC One M9 met Tapatalk

Ik had van het weekend precies hetzelfde met 1 LB30A, ik heb hem vervangen en toen was het probleem weg. In een video van Joshoa Bardwel had hij het ook over problemen met BLHeli 14.5, daar was soms de oplossing demag op high te zetten in BLHeli.

Ha ik ook met de ZTW’s, toen PPM min en max throttle in helisuite aangepast naar 1100 en 2000, daarna effe opnieuw kalibreren in Betaflight en toen was het weg.

Ga ik vanavond dan maar eens proberen… ben gewoon dat alles werkt na een update maar dat is klaarblijkelijk niet meer… Vind het ook niet erg zolang er sociale media is die elkaar helpt :wink: :thumbup:

Thx allen voor de input

bij 14.4 naar 14.5 is er veel gewijzigd onder de motorkap… eigenlijk ben je met 14.5 een beta tester :wink:
Tijdens de ontwikkeling van BlHeli_s zijn ze interessante zaken tegen gekomen die ze nu ook in BlHeli gebruiken.
Daarnaast hebben ze de deadband van de ‘oude’ BlHeli er een heel eind uit gehaald waardoor je het kalibreren net weer wat anders moet bekijken.

Nog niet openbaar, maar al wel te bekijken:

Zaken om te proberen als je problemen ervaart:

In BlHeli:
Dither wijzigen (standaard in 14.5 =7 geloof ik… bij 14.4 was dit 15)
Demag = High
Startup Power = 0.50

In Betaflight:
min_throttle verhogen
max_throttle verlagen (top-end calibratie)

Heb de filmpjes van Joshua goed bekeken ivm de calibratie en alles werkt nu perfect denk ik. Althans de hover om 23u in de woonkamer was alvast geslaagd :o
Morgen aan Mauro om te voelen of alles ok staat in een FPV vlucht met wat degelijke punch outs… Ga ook de Blackbox eens bekijken en wat verder tunen als dat we vroeger deden (niks eigenlijk…)… ;D

Thx voor de vele reacties :thumbup:
Tot op de volgende meet!
Erwin

Ik heb vandaag van iemand op rcgroups een experimentele 14.6 hex gekregen, om te kijken of dat desync/deathroll issues fixt. Als de weergoden een beetje meewerken weet ik morgen meer!

Heb er een hard hoofd in want de 14.4 multishot die op verschillende plekken rondzwerft, gaf mij precies dezelfde desync issues alleen wat minder vaak :(. Het rare is dat een maat van mij met 99% dezelfde setup (ook cobra 2300kv en lb20’s) die multishot fw wel zonder problemen draait. Het enige wat ik kan bedenken is dat mijn esc’s al een half jaar oud zijn en die van hem zijn nog relatief nieuw(maandje ongeveer).

Misschien toch maar die DYS XM20A esc’s een keertje proberen :slight_smile:

Ik heb een eerdere ‘experimentele’ 14.5 versies gehad en daar kon ik nog niet eens een punch out mee maken zonder de controle kwijt te raken. De nieuwe 14.5 die jij waarschijnlijk nu ook hebt, moet ik nog testen. Helaas bij de vorige test een Cobra gesneuveld. Aankomend weekend even vervangen en dan weer testen!

Maar het komt vooral bij de minder snelle ESC’s voor als de LB20’s inderdaad. Alleen hebben sommigen geluk, anderen pech…
Niet duidelijk waar het nu aan ligt.

Heb een hoop goede dingen gelezen over blheli_s, volgens Joshua Bardwell gaat het in de buurt komen van wat de KISS esc’s doen.

Heb getwijfeld om te verhuizen naar een full KISS setup, maar ik vind 150 euro voor 4 escs’s en een fc toch net iets aan de gekke kant.
Zag trouwens wel vanochtend dat quadcoptersenzo nu ook de KISS FC op hun site hebben staan.

Het is nu wachten op de ESC’s voor BLHeli_S. Aikon SEFM en hopelijk volgen er snel meer met een BusyBee, drukt de prijs weer.

DYS en FVT zijn er ook al mee bezig, duurt niet lang meer!

Als het allemaal vlekkeloos zou werken, zou ik het er misschien nog voor over hebben… maar dat doet het duidelijk niet!

Dit weekend een accutje of 20 gevlogen op 14.4, de laatste lipo weer sync issues, vanaf een meter of 6 naar beneden gevallen op de stenen :frowning:

Tijd voor andere esc’s, iemand al ervaring met de littlebee 20a pro ?

Wacht gewoon op de BlHeli_s ESC’s… duurt geen week meer denk ik. Schijnt een wereld van verschil te zijn.

Vanochtend Menno (MRP) een mailtje gestuurd, hij denkt de AIKON30A (blheli_s) met een week of twee te hebben.

Maar ik ben ongeduldig, dus misschien schaf ik de 30A littlebee’s of the littlebee pro’s wel aan om in de tussentijd verder te kunnen :stuck_out_tongue:

Daarnaast, wie zegt er dat blheli_s geen problemen gaat geven :P?

Voor nu nog geen problemen gemeld over de BlHeli_s ESC’s…
Maar opties genoeg inderdaad!

Ik heb ook even gezocht, er was iemand op rcgroups die problemen had met multishot en blheli_s, maar volgens mij begreep hij het niet helemaal :stuck_out_tongue:

Hahaha, dat is op dit moment nog een rare combinatie inderdaad.

Heeft iemand bij zo deathroll, ook iets dit in zijn blackbox staan ?

Volgens de vele BBLog video van Joshua die ik heb bekeken, verliest motor 4 zijn sync.

Ik gebruikte hier blheli 14.5 multishot en ik had precies hetzelfde probleem met 14.5 normaal met Littlebee 20A. Met 30A littlebees geen probleem, maar dat kan volgens mij komen door iets snellere MCU.

Yeah, zit op mobiel dus kan de rcgrous thread niet linken. Maar mijn eigen logs en die van Veel anderen zien er precies zo uit.

Ik heb gisteren bijna de littlebee 30a besteld omdat ik nergens mensen met problemen met die regelaars kan vinden.

Maar ik ga mn eigen geduld toch maar testen en wachten op blheli_s :lol: