BLHeli_s en Betaflight settings

Ik zit nu even te rommelen met de instellingen van mijn pasgebouwde racing quadcopter.

Er zitten BLHeli_S esc’s op en een F3 flight controler. Nu wil ik natuurlijk de maximale performance uit die dingen halen en ben ik nu even de draad kwijt met al die termen als multishot, hardware PWM, BLHeli_s en looptimes in betaflight…

Wat moet ik naar wáár instellen?

Op dit moment heb ik alleen Betaflight 3.0.0-RC7 geflashed en Motor/ESC protocol op PWM staan. Gyro en PID loop staan op 4Khz. In BLHeli is niks aangepast behalve motor direction en draaien de esc’s op BLHeli_s 16.2.

De motoren draaien en klinkt allemaal goed. Maar is dit werkelijk zo?

hmmz…ik heb een ontwikkelversie van de EpiFC F3 op m’n quadcopter zitten en merk op dat die niet sneller gaat dan 4Khz/2Khz. Had 'm dus op 4/4 gezet en daardoor wilde die niet armen met Multishot. Nu dus wel met 4/2.

Is nog de vraag…heb ik het dan ingesteld zodat het maximale uit de setup gehaald kan worden (los van de tune)?

de max prestaties op de epifc met bf3.0 zou 4/2khz zijn. met blheli-s kun je in de bfconfigurator gewoon voor multishot kiezen. blheli-s ziet dan automatisch wat er gedraaid moet worden.
altijd ff de cpu checken van de fc. in cli status checken. als dit boven de 30% uitkomt zou de khz wat omlaag doen

Volgens mij laat de Betaflight configurator nu ook CPU usage zien onder in de balk ( na betaflight 2.9 ).

Ja klopt, en dan zie ik dus idd dat 4/2 de max is met deze flight controler.

Verder was de maiden flight gister erg geslaagd met multishot en de BLheli_s. Alleen de toeren onderaan iets hoger gezet want leek wel of bij lange hangtime, ze een beetje uitvielen. Dus nu op 1030.

Ik heb de min throttle op 1075 staan. anders krijg ik in sommige hele snelle moves desyncs :o :o

Yup, min_throttle in de FC wat hoger zetten dan je gewend bent. 1070 is normaal, staat hij bij mij nu ook op.
Voorkomt inderdaad desyncs bij de snellere moves etc.

Verder handmatig in BlHeli de settings naar 1016 en 2004. Startup power op 0.125… ook om enige desync te voorkomen.
Startup power controleert nu de power limiting voor lage rpms. Die kun je zelfs nog lager zetten indien nodig.

De Demag High in de versies van 16.0 en ouder wordt in 16.1 (en 14.6) nu bereikt door een combinatie van Demag High en Startup Power 0125.

In de FC min_throttle dus op 1070 en max_throttle op 1995. Dan zit je altijd goed.Als de motoren haperen bij het armen, dan min_command wat lager zetten. 980 of misschien zelfs nog lager.

Thanks voor je uitgebreide reactie [member=194]Royce[/member].

Even mbt die settings in BLHeli suite; maak ik hieruit op dat calibreren van de esc’s dan niet meer moet?

Daar is nog steeds wat discussie over hier en daar… uiteindelijk is calibreren het beste in combo met de FC van wat ik er van begrijp.
Maar heb jij er ooit last van gehad dat je het niet hebt gedaan? Ik niet in ieder geval.
Zelfs gasten als QuadMcFly zet de waarden gewoon handmatig weg. En die gast werkt nauw samen met Steffan van BlHeli. Dus ja…