Blackout mini hex

Hallo,

Kan iemand mij helpen om mijn black-out mini hex te programmeren met cleanflight?

Wat had je precies nodig Broajer de pids of alles ?

Wat is de setup exact van de hexa ?

Goedenavond Schiksie,

Ik heb eigenlijk alles nodig, tevens heb ik ook moeite met een motor die gaat later in dan de rest.

Mijn setup:

Mini Spider Hex
DYS SN20A ESC (BLHeli)
Cobra CM2204/2300Kv
Naze32 Acro Flightcontroller rev5
ImmersionRC 600mw Video Transmitter
ImmersionRC SpiroNet V2 (SMA)
600TVL SONY SUPER HAD CCD D-WDR Color Board Camera with OSD Menu DNR
FrSky D4R-II receiver
FrSky Taranis X9D Plus
3S 3300mah

Woon zelf in Zeist. Misschien is het een idee dat ik een keer langs kom?

Ik hoor het graag van je.

ps. ben zelf een beginner vlieger maar vindt het altijd leuk om nieuwe dingen te leren.

Hoi Broajer,

Dat kan ook maar zit zelf midden in een verhuizing en met een baby op komst over ene paar maandjes ;D , dus mijn tijd is momenteel een beetje beperkt ;D.

Maar heb je nog helemaal niets ingesteld ? Hoe heb je de ontvanger aangesloten ? in ppm ?

Boris heeft ooit een heel mooi verslag gemaakt :

Maar hoe ver ben je al precies gekomen ? Wat betreft de motor, heb je de esc’s al gekalibreerd, zie ook het verslag van Boris hoe dit te doen.

Grtz Jeroen

Hoi Schiksie,

Ik heb nu een dochter van 1,4 jaar. Ik heb de ontvanger aangesloten in ppm. de esc’s zijn volgens mij al gekalibreerd, alleen weet ik niet of het goed is gegaan.

Jammer dat je weining tijd hebt. Ik heb de drone gemaakt rond juni en nog eens niet gevlogen hahaha, ivm instellingen ect ect.

Mijn naam is trouwens Juul Vervoort.

Ha ha leuk Juul :-). Das inderdaad al een tijdje zeg, ik denk/hoop in februari een beetje gesettled te zijn in Elst en dan ook de hobbykamer wat op orde te hebben dus dan ben je van harte welkom hoor.

Als je ontvanger gebonden is en in cleanflight de uitslagen zijn zoals het hoort ben je er bijna hoor. Kalibreer de esc’s nog maar eens ( props er wel af !! ).

Maar hoe ver ben je nu exact gekomen met het instellen ?

Dan in cleanflight : of via cli wat Boris deed :

Let wel dat dit in baseflight was…dus commands ziijn wat anders.

meestal met _ ertussen. Voorbeeld set mincommand = 1000 wordt set min_command = 1000. Als je set typt in cli zie je de juiste commando’s wel.

feature PPM
map TAER1234
mixer hex6x
set mincommand = 1000
set minthrottle = 1100
set maxthrottle = 2000
set mincheck = 1020
set maxcheck = 1980
set looptime = 2800
set midrc = 1500

of met alles via de tabs juist zetten.

Jeroen,

Ik ga het morgen proberen, alvast bedankt :smiley: :slight_smile: :stuck_out_tongue:

Heb je ook facebook of whatapp dan kan ik wat filmpjes en foto;s sturen van mijn drone, en misschien praat het een stuk makkelijker.