Blackout Mini H 6" 4S setup

Omdat ik nu bij elk klein probleempje met mijn quad niet kan vliegen wil ik een 2de quad bouwen. Daarnaast wil ik de overstap van 3S naar 4S maken. Ik ga nu dus eerst een nieuwe 4S quad maken en daarna mijn huidige ombouwen van 3S naar 4S.

Status: Parts list samenstellen

• Frame: Blackout Mini H 6"
  • VTX: ImmersionRC VTX 600mw + Spironet antenne
  • RX: Lemon RX Spektrum compatible PPM receiver met satelliet [link]
  • FPV cam: 2.8mm 600tvl Sony geval

Nog uit te zoeken:

• FC: Naze32 of die hippe nieuwe F3. Waarschijnlijkj de Naze32 omdat ik daar nu bekend mee ben.
  • Motoren: 2300kv? 1960kv? Geen idee nog.
  • ECSs: 20A maar welke?
  • Accu’s: 4S 1500mAh of 1800mAh met overdreven hoge C rating :stuck_out_tongue:

Ik bouw met je mee [member=1]Björn[/member]!

Doe alleen mijn huidige Blackout frame dan upgraden naar 4s.

Laten we dan samen de accu’s bestellen via hobbyking. Of heeft iemand anders nog suggesties voor 4S accu’s.

Extreem hoge C-rating is toch niet nódig? Uitrekenen wat je nodig hebt, lijkt me.

Ik ga dan denk ik wel die Sony cam kopen en moet nieuwe motoren hebben. Heb je ook gekeken naar die 2100kv motoren van cobra?

Ik zou dan eerder een tweede op een goedkoper frame bouwen ipv. de huidige upgraden. Heb je tenminste gelijk een reserve quad :blush:

Motoren/Escs/prop combo heb ik nog niet uitgedokterd. Ik wil uiteraard maximaal vermogen met optimaal verbruik.

Ja, alle huidige hardware voor 3S plak ik dan in dat diatone frame dat ik ga versterken met 3D printed items. Misschien ook wel een low-rider maken.

Ziet er zo verre goed uit wat betreft keuzes.

Zelf vlieg(vloog) ik ook met een 4S setup en een naze32 met blackout frame.

Wat betreft de esc ben ik zeer tevreden over de emax 20A esc. gisteren nieuwe 20A nano esc gekregen met 125oneshot dus die moet ik nog even proberen.

Wat betreft motors is voor als je echt heel hard wil de 1900kv 2206 motoren van emax zeer prettig ervaren. (Ook heb ik de cobra 1960kv motoren gebruikt alleen die heb ik minder degelijk bevonden).

Voor de besturing gebruik ik Frysky taranis met een hele mooie kleine diversity ontvanger en ik zou dat dan ook iedereen aan bevelen !

De accu’s die ik gebruik zijn
-1600Mah 40C-50C Max
-1800Mah 35C-45C Max

Toevallig ook met mijn tweede Mini bezig. Tot nu toe:

• Cobra 2206/2100
  • RG20A ESC’s
  • Naze32 Acro
  • ImmersionRC 600mW
  • Sony PZ0420M FPV camera

Frame ben ik nog niet over uit…
Ik heb al een Blackout en wil er het liefst een Blackout naast.
Helaas zijn deze frames zeer slecht leverbaar. Geen kijk op wanneer ze weer binnen komen.

Nu heb ik zitten kijken naar het bekende ZMR250 Carbon frame of een Blackout Mini H 5" G10 clone.
De clone spreekt me aan omdat het een kopie van de BO Mini H is. Helaas zijn de PDB’s ook nergens te krijgen.

Voor de ZMR250 heb ik al een PDB liggen, alleen geen 5" armen, maar 6".
Frame is wel minder van kwaliteit dan de Blackout. Delamineerd eerder etc. Maar goed, blijft een backup quad.

Wil deze setup gaan vliegen met de A-Spec 4S 1800mAh 65/130C Lipo’s.
Die heb ik al twee liggen voor mijn huidige quad. Alleen merk ik dat ik de quad opnieuw moet tunen als ik de 1800’s op mijn huidige setup gebruik. Mijn huidige ga ik dus met 4S 2200 45/90C vliegen en de nieuwe met de 1800’s.

Ik heb sinds kort een emax frame gecombineerd met blackout armpjes en dat geeft een best wel degelijk volledig carbon frame.

En van emax weet ik dat de frames altijd op voorraad zijn.

Ik zou op 4 cell echt voor de 1960 kv gaan, niet de 2300 kv. Of de race editie maar die zijn al weer foetsie :slight_smile:

https://www.multirotorparts.com/motors/cobra/cobra-2206-2100kv-racing-edition.html

Wat betreft de lipo’s, juist wel zo hoog mogelijke c rating pakken iig minstens 40c.

Waarom met 4S niet voor de 2300’s gaan? Daar vliegen veel mensen mee. Ik zelf ook, tot nu toe geen problemen mee gehad.
Gaat juist als de bliksem :wink:

Ja zo vlieg ik er zelf ook 2 maar lipootjes gaan bij mij langer mee op de 1960kv motors, vandaar dat ik bij 1 quad zeker zou kiezen voor de 1960 kv’s en niet de 2300 ;D

Dat heb ik dan niet kunnen testen aangezien ik alleen met de 2300’s vlieg. Maar klinkt logisch dan.
Binnenkort de 2100’s op een tweede quad, benieuwd of dat wat Lipo duur oplevert.

Minder efficiënt. Verbruik is wel extreem hoog. Betere compromis voor vliegtijd/snelheid/thrust zijn toch de 1960kv.

Wie vliegt er hier met die 2100kv motoren. Die lijken me hier speciaal voor gemaakt toch? Precies er tussen in…

Ik heb er 6 liggen maar ze nog niet kunnen testen, over een weekje ga ik ze eens aan de tand voelen :wink:

Misschien een iets duurdere oplossing maar ik zag de tiger mn2208 2100kv in een filmpje al op 3s snoeihard gaan.

Filmpje van BSM Web? Gaat idd loeihard op 3s

Ze adviseren wel 30A ESC want ze pakken op 4s bij full trottle 22A met 5x4.5 props

Dat trekken de 20A’s ook wel. Die 22A wordt alleen bij full throttle gehaald.
Mijn Cobra 2300’s trekken 25A bij full throttle. Tot nu toe geen problemen met de SN20A’s.
Ze hebben ook een aardige burst, dat scheelt natuurlijk ook.

Maar kom je dan niet in gevaar als je op 6 inch props gaat vliegen?

Geen idee… voorlopig alleen 5045 bullnose!