Bijna kant en klare FPV racer

Kwam ik toevallig tegen. Niet perse heel goedkoop maar wel kant en klaar op vtx, bril en zender/ontvanger na.
Wel gelijk een transport tas erbij :wink:

https://www.toprc.nl/eturbine-fpv-racer-tb250-met-camera-transporttas.html

Tja… denk dat er aankomende tijd wel meer van dit soort BNF multi’s gaan verschijnen.
De vraag is wat je aan kwaliteit krijgt en hoe het met de beschikbaarheid van onderdelen zit.

Kun je de camera tilten? Anders heeft het al weinig nut in mijn ogen.

TopRC heeft redelijk veel in huis, maar hebben meestal alleen wat basiskennis. Echte productkennis scheelt het daar nogal eens aan.

In begin 2014 wat dit een leuk ding geweest…

Deze TB250 heb ik ruim een maand geleden gekocht. Gewoon in de winkel. Geassembleerd en met koffertje. Dit is m’n eerste quad, dus echt een vergelijk maken kan ik niet, maar dit lijkt mij een heel geschikt beginnersmodel. Ik moet echt alles nog leren, ook solderen, en ik wilde ook meteen kunnen vliegen, dus dit leek mij een goede instap. Ik heb er veel plezier van. Misschien ben ik er nog een beetje te zuinig op, maar tot nu toe heb ik geen noemenswaardige crashes gehad en de quad is nog steeds in nieuwstaat.

Een hele set reserveonderdelen had ik binnen drie dagen in huis. Extra props, set armpjes, alu bovendek, battery straps, frame inserts, een complete set extra schroeven en een rode LED voor achter. Alle componenten zijn op dit moment in meerdere winkels afzonderlijk te koop en direct leverbaar.

Die armpjes zijn van stevig plastic. Dat betekent dat ze geen stroom geleiden. Elektriciteit is allemaal ook nieuw voor mij, dus dat beschouw ik nu als een belangrijk pluspunt.

De constructie is verder uiterst simpel en sterk. Onder- en bovendek rusten op de armen, dus er zijn geen staafjes en andere onderdelen die na een tik krom kunnen zijn. Voorlopig vlieg ik nog LOS, dus als je de ontvanger netjes inbouwt dan zitten er ook geen onderdelen bovenop of onder de quad. Dat maakt 'm behoorlijk crashbestendig.

De eerste keer firmware bijwerken ging wel fout. Ik heb de drivers opnieuw moeten installeren en de bootloader geflast. Ik vlieg daarom met de standaardinstellingen van OpenPilot. Wellicht dat het tunen daarom nog veel beter kan, maar hij vliegt volgens mij best heel prima. Ik ben nog steeds iedere keer onder de indruk van de hoeveelheid pep en het prachtige geluid.