Bij de eerste echte vlucht mijn Quad verloren

Hallo,

Deze newbie moet nog meer oefenen…

Nu ik eindelijk een mooi groot veld had gevonden en ik eens lekker de ruimte had ging mijn quad er door de wind vandoor en raakte zoek :frowning:
Ik ben aan het oefenen met angle en horizon mode zonder FPV, ik had nooit gedacht dat de wind zo veel invloed zou hebben maar toen de quad boven de bomen uit kwam en meer wind ving kreeg ik hem niet meer terug. toen hij bijna geheel uit zicht was heb ik hem laten zakken en ben er met de fiets achteraan gegaan om te zoeken.
gelukkig had ik de FPV camera op de quad aan staan dus ik kon kijken wat de quad zag en zo zijn locatie ontdekken.
Hier zat hij ergens:

Ik kon hem alleen niet vinden met het blote oog dus de camera met telelens gepakt en daarmee opgespoord:

Hij zit zo’n 15m hoog in de boom bij iemand in zijn privé achtertuin :frowning: daar kom ik nooit bij :’(
Maar de eigenaar van de boom was gelukkig zo aardig om te helpen; ik moest eens bij de overbuurman vragen, een kippenboer, die heeft zo’n ding dat heel hoog kan…
Dus ik naar de buurman, het hele verhaal uitgelegd, blijkt hij ULM te vliegen en heel geïnteresseerd te zijn in mijn quadcopter. Hij haalt zijn hoogwerker en plukt de quad zo uit de boom:

Zo! Deze jongen is opgelucht! Quad volledig ongeschonden terug gekregen. Een uurtje later kwam er een grote onweersbui overwaaien.
Later nog een flesje wijn gebracht naar deze behulpzame mensen. Voor hetzelfde geld werken ze niet mee en ben je je quad voor altijd kwijt.

De batterij is alleen volledig leeg, een 3S die ca.5V aan geeft. Ik meen me te herinneren dat er een truuk is om hem weer op te laden, de lader geeft een foutmelding als ik hem op de normale wijze wil laden omdat de spanning te laag is. Kan iemand hier over adviseren?

:slight_smile:
je hebt geluk zulke behulpzame mensen :slight_smile:
had je de vlucht op film staan ?

Nee, ik moet nog een GoPro aanschaffen.

Gelukkig heb je hem weer terug. Het levert in iedergeval een mooi verhaal op :wink:

Oeps , het is ook lastig om zo’n klein quadje met het blote oog op grotere afstand in te schatten. Met fpv vlieg je een stuk makkelijker :smiley:

Wat een geluk. Iig geleerd om voorlopig niet boven de boomtoppen uit te komen.

mooi verhaal :clap:

Prachtig :slight_smile:

Boven de boomtoppen merk je inderdaad dat 250 quads best klein zijn!

Je kan hem opladen door nihm accu te selecteren en dan een beetje laden daarna gewoon weer op de lipo stand door laden .
Heb er zelf ook een keer gebruik van gemaakt en het werkt , ik gebruik dezelfde lipo nog steeds dus prima.

Het zou zo in Hart van Nederland thuis horen :slight_smile:

Zo’n verhaal verdiendt een “OSCAR” :clap: :clap:

Dank aan de kippenboer ! :thumbup:
Prachtig verhaal

Heb gisteren ook half uur liggen zoeken naar mijn zoon z’n quad in de dichte begroeiing. Eerst beeper installeren voordat ie nog 1 meter vliegt!

Een beeper is goud waard :lol:

EN KOST MAAR 2,20 EURO :wink:

Voor iets meer als een euro heb je er 10

je kan als je heen beeper hebt ook escs instellen dat ze na een paar minuten gaan beepen :wink:

Wat ik soms ook doe op een van de quads waar ik geen beeper heb is gyro calibreren met sticks terwijl ik zoek. Dan piepen de escs ook even

ja??
waar ?
:wink:

http://m.banggood.com/index.php?com=detail&t=index&products_id=943524&utm_campaign=PSALE-1420176-0021477853-OPENPID943524&utm_content=ccp&utm_medium=ADshare&utm_source=sem

Heb 5 beepers liggen,… Ofwel is het te warm, of te weinig tijd of gaan we vliegen… Ik wil op pensioen! :lol: