• BETAFLIGHT •

Wil #Boris.B bedanken vooor zijn dikke Inzet in Betaflight :clap:

THX man … deze is voor jou :yt:

Fantastisch gevlogen! Denk je dat Betaflight stable genoeg is om mijn cleanflight te vervangen?

ja zeker weten …
zal straks ff screenshot maken van me settings

[emoji7]

Super stable :). Probeer gewoon default pids.

post ze zo. De laatste betaflight bee versie heeft omlaag geschaalde D omdat de waardes zo hoog waren.

oude 60 is nu 20. Matcht een beetje oude cf waardes.

Hey Danny, kwam je nou van 1.7 af?

Voelt het nu als met je neus in boter vallen nu je met Betaflight aan het vliegen bent?

Gave video! Ik hoop ook ooit zo gek te kunnen vliegen ;D

Dus ze moeten weer omlaag?

Heb net weer een nieuw quadje opgebouwd met een motoF3 en de laatste betaflight bee.

Hahaha … ja goed verwoord !!!
ja ik kwam van 1.7 af … en Beta is fuking super wooowwwwww !!!
ben in 1 week up-to-date weer (oneshott - Braking - Betaflight )
ik was to much oldscool :smiley:

Ik kan mij goed voorstellen dat als je je reflexen aan het trainen bent, je niet te veel wilt wijzigen aan het vlieggedrag. Anders blijf je maar aan het oefenen om de veranderingen tot je te nemen. En zeker wanneer je veel races achter elkaar gepland hebt zit je daar niet op te wachten.

Maar soms zijn de wijzigingen dan weer zo groots(en goed) dat het het wel weer waard is :).

je haalt de woorden uit me mond :thumbup:

Ik volg alle wijzigingen rondom Betaflight op de voet. Man wat heeft Boris goed werk afgeleverd. Met standaard PID’s vliegt het al locked in.
Voorlopig niets anders meer!

En weer zeer strak gevlogen [member=142]MetallDanny[/member] !!

Ik gebruik nu zelf ook betaflight en heb geprobeerd wat in te lezen op rcgroups (zijn best veel pagina’s), maar ik ben er nog niet helemaal uit hoe het zit met de versienummers.

Als ik cleanflight configurator opstart zie ik cleanflight versie 1.10 staan, is dit juist?
Ik heb de laatste HEX hier gedownload: https://github.com/borisbstyle/cleanflight/tree/betaflight/obj

Ik had eerst problemen met het flashen van Firmware, ben erachter gekomen dat je de optie ‘No reboot sequence’ niet aangevinkt moet hebben. Misschien helpt dit andere mensen als ze dezelfde problemen hebben.

ja klopt

Net ook even Betaflight op de Inimini gezet en de instellingen van [member=284]BorisB[/member] overgenomen (in de hoop dat die toevallig goed zijn voor mijn setup.

Nou zag ik ook “gtune”. Ik ga er vanuit dat dit een alternatief is voor Autotune. Doet dat al wat? En zo ja, wat zijn de ervaringen?

G-tune is een andere auto-tune die beter zou moeten werken. Heb er echter nog weinig over gelezen i.c.m. Beteflight etc.

Dan zal ik 'm eerdaags eens testen op betaflight :smiley:

Het voordeel van Betaflight is dat je met de default waardes al bijna niet meer hoeft te tunen.
De default waardes zijn waarschijnlijk beter dan een autotune met G-tune.

GTune zal ook alleen de P waarde tunen (dus niet de I en D). Het heeft maar zeek beperkt nut.

nice. “borisb rocks” :slight_smile:

Nice! Toch die g-tune maar eens testen :slight_smile: