Beginner stelt zich voor

Hallo,

Mijn naam is Richard,43 jaar en woonachtig in Schoonhoven(Zuid-Holland).
Mijn zoontje(8 jaar) heeft een drone gekocht bij de Action vandaan,leuk ding,en ik(papa) vindt het ook erg leuk.
Nu wil ik zelf ook iets gaan aanschaffen om samen met mijn zoontje te vliegen,tijd voor papa en zoon.
Ik heb eigenlijk geen ervaring met het bouwen en configuren van dit soort dingen,maar het lijkt me erg leuk om een mini race quad te bouwen.
Na het zien van onderstaan filmpje werd ik erg enthousiast,is dit te doen of lijkt het op het filmpje mooier dan het is?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Richard

Jij wilt gewoon je zoontje jaloers maken!

Met genoemde set kun je inderdaad heel goed ontdekken wat het nou eigenlijk is, dat quadcopteren. Let wel op dat je ook nog een zender nodig hebt om het apparaat te besturen. Voor vijftig piek kun je een mooie flysky hebben en daar kun je uitstsekend mee vliegen (als je uitstekend kunt vliegen).
Ik weet niet hoe goed je bent met een soldeerbout en een computer, maar die ga je nodig hebben.
Ik moet zeggen dat ik best veel moeite heb gehad om mn eerste quad in de lucht te krijgen en te houden, maar ik had dan ook wel voor een heel klein exemplaar met behoorlijk fragiele onderdelen gekozen.
Het is erg handig om iemand in je omgeving te hebben met enige ervaring, die helpt je tien stappen vooruit mocht je even vast komen te zitten.

Nou, veel wijsheid en plezier gewenst!

Hallo.

Ik heb ook door dat filmpje mijn eerste quad gebouwd. Tot nu toe nog veel plezier van.
Alleen zou ik een paar dingen anders doen dan wat op dat filmpje te zien is.

1. Gebruik een PDB in plaats van de plussen en minnen met elkaar te verbinden.
  2. Koop andere esc’s en motoren.
    Deze motoren kunnen alleen 3s hebben.
    Als je een beetje snel leert zit je zo op 4s.
    (Ik zou eigenlijk gelijk met 4S beginnen)

Het instellen van de fight controller en dergelijken kan je gewoon volgen.
Daar moet je wel uitkomen.

Succes

En begin met 2204/2205 motoren, (bv de racerstar 2205/2300) deze hebben een 3mm as ipv een dunne 2mm as, dat maakt ze een behoorlijk stuk steviger. Crashen doe je toch wel en het is altijd lekker als je een beetje door kan vliegen. Zorg dat je een frame koopt met 4mm armen (bv de Martian III 220mm) (22e op alie) en zorg dat je een fatsoenlijke soldeerbout hebt. (hakko T12 kloon bv) Koop deze met een 24v voeding, dan kan je er ook zonder problemen je dikkere draden mee op de pdb solderen.

Koop daarnaast een bosje krimpkous in verschillende maten, altijd handig.

Propellers zijn niet meer zo fragiel als ‘vroegah’ (de DAL5040 is de grondlegger van stevigere props) Kingkongs koop je tegenwoordig per 20 (10 paar) voor 5e.

Per saldo een erg leuke en betaalbare hobby.

betaalbaar is een rekbaar begrip, maar voor het gemiddelde 43 jarig jongetje is het wel te doen.

Hallo,hartelijk dank voor de reacties.
Ik ga eens een aantal filmpjes bekijken op Youtube over hoe en wat.
Weten jullie uit ervaring wat je ongeveer kwijt zal zijn als je een low budget racer gaat bouwen,gewoon basic zodat ik later kan upgraden.

Kijk HIER eens op de tweede pagina.
Daar staan een paar linkjes die DTV gepost heeft met een compleet frame met motoren en FC.
Ik ga misschien zelf ook zo’n frame kopen.
De rest heb ik al op mijn ZMR. Anders had ik de motoren en esc’s ook geprobeerd.

Succes

Dank je wel,ik heb hem even doorgelezen.

Ik ga even een apart topic maken in het juiste onderwerp waar ik wat verder in wil gaan op de juiste onderdelen om te gaan bouwen en op de manier met de hulp van de forumleden tot de meest geschikte setup voor mij te komen.

Mvg.
Richard

Dat moet goed komen.
Succes

Hey! ik vlieg vaak in Ammerstol! misschien kom ik je wel eens tegen :stuck_out_tongue: