Beginner stelt zich voor

Hallo,

Mijn naam is Richard,43 jaar en woonachtig in Schoonhoven(Zuid-Holland).
Mijn zoontje(8 jaar) heeft een drone gekocht bij de Action vandaan,leuk ding,en ik(papa) vindt het ook erg leuk.
Nu wil ik zelf ook iets gaan aanschaffen om samen met mijn zoontje te vliegen,tijd voor papa en zoon.
Ik heb eigenlijk geen ervaring met het bouwen en configuren van dit soort dingen,maar het lijkt me erg leuk om een mini race quad te bouwen.
Na het zien van onderstaan filmpje werd ik erg enthousiast,is dit te doen of lijkt het op het filmpje mooier dan het is?

Ben heel benieuwd naar jullie reacties.

Groeten,
Richard

Jij wilt gewoon je zoontje jaloers maken!

Met genoemde set kun je inderdaad heel goed ontdekken wat het nou eigenlijk is, dat quadcopteren. Let wel op dat je ook nog een zender nodig hebt om het apparaat te besturen. Voor vijftig piek kun je een mooie flysky hebben en daar kun je uitstsekend mee vliegen (als je uitstekend kunt vliegen).
Ik weet niet hoe goed je bent met een soldeerbout en een computer, maar die ga je nodig hebben.
Ik moet zeggen dat ik best veel moeite heb gehad om mn eerste quad in de lucht te krijgen en te houden, maar ik had dan ook wel voor een heel klein exemplaar met behoorlijk fragiele onderdelen gekozen.
Het is erg handig om iemand in je omgeving te hebben met enige ervaring, die helpt je tien stappen vooruit mocht je even vast komen te zitten.

Nou, veel wijsheid en plezier gewenst!

Hallo.

Ik heb ook door dat filmpje mijn eerste quad gebouwd. Tot nu toe nog veel plezier van.
Alleen zou ik een paar dingen anders doen dan wat op dat filmpje te zien is.

1. Gebruik een PDB in plaats van de plussen en minnen met elkaar te verbinden.
  2. Koop andere esc’s en motoren.
    Deze motoren kunnen alleen 3s hebben.
    Als je een beetje snel leert zit je zo op 4s.
    (Ik zou eigenlijk gelijk met 4S beginnen)

Het instellen van de fight controller en dergelijken kan je gewoon volgen.
Daar moet je wel uitkomen.