Beeper Blackhout in weiland :)

Hoi
Nou mijn Blackhout ligt ergens in een weiland hier 5 min vandaan .
:slight_smile:
ik had een vraagje
mijn beeper werkt niet als je lipo eraf valt met een crasch
dat is nu schijnbaar gebeurt .
dus hoe kan je dat wel voor elkaar krijgen ?
een kleine losse accu erop ?
of bestaat er iets om je ding terug te vinden locator ?
thxxx

Als je accu eraf vliegt, dan blijven er weinig zoek mogelijkheden over.
De enige optie die je dan nog hebt, is een GPS tracker inbouwen.

De wijze les van vandaag… zorg ervoor dat je Lipo goed vast zit! Gebruik klittenband in combinatie met band.

Als de beeper niet meer werkt maar je zender nog wel, kun je gebruik maken van je zender. Tenminste, als je de zendsterkte kunt zien, RSSI. Richt de antenne recht vooruit. Draai rustig rond in de richting waar je de quad kwijt geraakt bent. Daar waar je een daling in de sterkte van je signaal krijgt, moet je heen lopen. Geef de zender wel de tijd om te corrigeren, draai dus niet te snel.

Is dit misschien iets voor je ?

http://www2.pmb.co.nz/blog/?page_id=338

Ging je long-range vliegen met je racer? :wtf:

5 min rijden met de auto :slight_smile:
Nee ik maak een bocht en wil op een recht stuk kijken,
hoe snel mijn quad gaat full trottle
toen hoor is snap ,denk een prop,want ik zag al een beetje verkleuring in één prop .
zie grond laag boem beeldweg

het gras in weiland is hoog dat maakt het zoeken haast onmogelijk
ga straks nog even 1 uurtje zoeken

ik ga denk ik een soort van bescherming maken lipo boven op .
stel voor 4 spacer plaatje erop lipo ertussen

thx for the input :wink:

Hopelijk gaat ie geen wortel schieten…

Ooooo wat gemeen van me… :S
Dat is het ook het nadeel van alleen vliegen (moest dit het geval zijn bij jou?) Als je met een groep vliegt gaat gelijk iedereen mee zoeken. (spreek uit ervaring toen ik nog beeperloos vloog :oops: ) en heb je de quad meestal binnen het kwartier gevonden. Wij vinden zelfs doorzichtige gelblokjes terug in het gras :lol:

Mijn vind record is een MicroSD kaart op een voetbalveldje. Kwam er thuis pas achter dat ie weg was. Paar dagen later terug gegaan en weer gevonden :slight_smile:

Heb dit ook reeds gehad… echter nooit teruggevonden. Is mij door de ervaren rotten in het vak aangeraden om bij een Mobius steeds een stukje tape over de SD kaart te kleven :thumbup:

Ben mijn lipo ook al enkele malen zien rondvliegen na een crash… heb gelukkig alles steeds teruggevonden.
Je kan ook altijd een extra Phantom aanschaffen om naderhand het verloren quadje te zoeken vanuit de lucht! (Search And Rescue)

Das wel balen :slight_smile: voor 1 van mijn heli’s heb ik zo’n ding

Die schakelt in op het moment dat de regulier stroom uit valt…maar is misschien ietwat zwaar op een mini :slight_smile:

Ik gebruik ook bijna altijd de recorder van de Fatshark.
In dit soort situaties kun je de ter plekke de beelden terug kijken via de Fatshark zelf.

of een tile op je quad plakken?

ik had geen kaartje erin was ik vergeten zat nog in usb stick computer :frowning:
goede les geen kaartje niet vliegen lekker terug naar huis en kaartje halen
ik ga me bouw plannen aanpassen
en iets maken voor me accu :slight_smile:

Ik zou ook naar weiland kunnen gaan met dit ?

https://budgetwereld.nl/gardena-380-handgrasmaaier.html

maarja ik schat 400x800 meter ben je wel ff bezig :slight_smile:

Hey, niet opgeven, je moet die quad toch terugvinden! Desnoods roken we al dat gras toch gewoon op? ;D

Of graancirkels trappen, moet je dat onding toch tegenkomen?

:slight_smile: Graan cirkels :slight_smile:

ik denk morgen maait die boer het land
Misschien vind ik nog een connector of een m3 schroefje :slight_smile:

Geluk dat ie niet van carbon is… anders kan je nog de factuur van het slijpen van zijn messen betalen… :’(

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar misschien is een bluetooth tracker wel handig om verloren quads op te sporen:

Het bereik in een open veld is ongeveer 50 meter volgens de specs

Of deze, gaat o.a. piepen als accu spanning te laag wordt of wegvalt.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__78373__Screamy_Lost_Model_Alarm_With_Battery_Backup_And_Low_Voltage_Alarm.html

Nu ligt hij daar nat en koud
Het vliegen heeft hij nu gehad
Mijn lieve BlackHout
ik zal je missen R.I.P.

Heel veel sterkte , het gemis blijft maar het slijt.
Mijn blackout heeft ook ergens zijn laatste rustplaats gevonden eens komen we elkaar ergens weer tegen.[emoji16]