Batterij wil niet opladen

Als ik mijn lipo batterij wil opladen geeft hij heel even het signaal aan dat hij aan het opladen is maar bijna direct daarna geeft hij het signaal aan dat er geen batterij in zit. Als ik mijn andere batterij (een kleinere versie) probeer op te laden lukt dat wel gewoon. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

als Nicad opladen

Je info is wat beperkt :slight_smile: ? Welke lipo probeer je te laden, welke lader gebruik je, hoe probeer je te laden ( sluit je de lader aan op een andere plug dan bij de kleinere versie ? Misschien een foto/filmpje plaatsen ?

de oplader is een helios b4 balance charger en de batterij is een rhino high discharge li po battery 2350. Ik sluit mijn andere batterij met een andere (kleinere) plug aan en die laat wel gewoon op.

Hoeveel cells heeft de lipo en hoe sluit je hem aan ? Alleen + en - of ook met een balanceerplug ?

de batterij heeft 4 cellen en ik laat met beide op

Als je normaal laad, dus niet balanceren maar kiest voor laden ( zonder de balanceerplug) laad hij dan wel ? Heb je een lipo meter en zo ja welk voltage geven de cellen aan ?

Geeft je lader een connection error ?

Het kunnen een aantal zaken zijn :

• Breuk in de kabels ?
  • Defecte cellen in je lipo
  • Juiste batterij geselecteerd in je lader ? ( dus lipo en dan 4 cell of auto ? )

Ik heb een soort gelijk geval gehad met een lipo van mij. Hij zat toen in een te lage voltage waardoor de lipocharger hem niet wou opladen door de beveiligingsmodus van de charger.

Op YouTube heb ik toen een filmpje gevonden met een persoon die daarvoor een trukje had. Al waarschuwde hij dat je dit vooral niet binnen moet doen en dat je er bij moet blijven!! Kans is namelijk dat hij in brand kan vliegen…

Wat ik dus gedaan heb is dat ik de lipo heb aangesloten met balanceerbordje ect. De charger in plaats van lipo stand op de “NiCd BATT” stand heb gezet. Hiermee doe je hem geforceerd opladen. Als ik dit doe / moet doen, laat ik hem op tot hij iets over de 8volt is. Daarna zet ik de charger weer op lipo stand om hem zoals gewoonlijk op te laden voor de resterende voltages.

Weet niet of andere hier ook ervaringen in hebben?..

Zelfde als I.S dus er is ervaring mee :-p

Alleen zou ik wel eerst checken wat er mis is met de lipo…dat weten we gewoon nog steeds niet. Als dat ding een defecte cell heeft moet je dit " trucje" zeker niet gaan uithalen…levensgevaarlijk :o

Hallo ik heb een vraagje ik heb een drie cels accu met 11,1 volt en 1,3 A maar de oplader zegt : lower cell volt volgens mij dus laag voltage kun je dan niks doen om hem weer op te laden of is er wel iets mogelijk