Batterij Eachine Racer 250

Hallo allemaal

Ik heb een Eachine racer 250. Hier zit standaard een 3s 11,1V 1500mAh batterij bij. Deze is ook los te koop bij banggood voor €13,68. Ik zag de ZIPPY Compact 1500mAh 3S 25C Lipo Pack op hobbying te koop staan voor €8,55. Komen hier nog verzendkosten overheen?
Ook is die van hobbyking 40 gram zwaarder. Ik weet niet of dit iets uitmaakt.
Ik wil nog een batterij er bij kopen, Maar welke kan ik dan het best kopen?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bij Hobbyking komen er idd nog wel verzendkosten overheen. Ik zou als ik jou was nog en aantal accu meer bestellen zodat je ook wat meer kan vliegen. die 40gr zal jij niet meteen merken. Ik zou ook kijken naar een accu met een hogere C rating, die geven meer vermogen, wat dan weer het gewicht compenseert. ik zelf vlieg ook nog met 3s accu’s en daar kun je echt prima mee vliegen.

Bij hobbyking ook via EU warehouse bestellen. Deze zit gewoon in NL.

Ik heb voor mijn eachine racer op hobbyking de turnigy nanotech gekocht, 3S 1300mah 45-90C

Waren iets van 13,5€/ stuk maar wel binnen 2 dagen in huis als je via eu warehouse bestelt! En ze zijn compacter dan de standaard lipo die erbij zit

Welke oplader gebruikt je hier dan bij? of kun je die oplader gebruiken die standaard bij de eachine wordt geleverd.

Gebruik nu nog de standaard ja, alleen ben wel aan het kijken voor een betere, dit duurt veel te lang! 2,5 uur en hij laadt ze op 4,25v 4,14v 4,23v op hij balanceerd ze niet evenredig of is dit redelijk normaal jongens? Ben ook net nieuw in dit wereldje ;D

Kan iemand mij vertellen wat de verzendkosten zijn voor 2 lipo batterijen samen 326 gram bij hobbyking?
Ik kan dit namelijk niet vinden op de site.
alvast bedankt :slight_smile:

Via eu warehouse iets van 5,5€ krijg je te zien bij verzendopties, heb net een charger besteld (turnigy 80watt 10A) verzendkosten waren ook zoiets, maar wel binnen paar dagen binnen!

Succes!

Gebruik zelf de Nano-tech 1500 3s van HK met mijn eachine 250. Haal ongeveer 7 minuten op een pack en dan is het landen als een gek. Het enige wat ik een beetje raar vind is dat van de drie cellen er eentje altijd een stuk lager is dan de andere twee.

Zoveel mogelijk gebalanceerd laden, de cellen moeten dan allen 4,2V bedragen. Indien bij het ontladen dan toch grote ongelijkheden optreden waarbij een cel bvb 0.5V lager is dan de andere, dan kan je besluiten dat die lipo zijn beste tijd gehad heeft. Denk er ook aan dat je een lipo nooit helemaal leeg mag vliegen, doe je ze echt pijn mee, hang er een lipochecker aan, die afgaat als 1 van de cellen tot bvb 3.5V zakt.

Heb een lipo alarm en die respecteer ik altijd heel netjes (als ik een plek heb om te landen). Het verschil gelijk na het vliegen was ruim 0.6V maar naar een paar minuten werd het wat minder (0.3)

Nu net de pack van de lader afgehaald.
Cell 1: 4.2
Cell 2: 4.2
Cell 3: 4.17

scheelt niet veel maar er is iig schade aan cell 3, dus nog een paar vluchten en dan foetsie.

Ik heb gemerkt dat die lipobuzzers niet echt nauwkeurig zijn! Bijv. Net gebalanceerd geladen netjes op 4,2v per cel sluit ik de buzzer aan heb er 2 maar beide geven wat anders aan! De ene zegt 4,25 4,08 4,14v nagemeten met voltmeter deze geeft 4,2v per cel aan. Heb deze buzzers op banggood besteld gehad maar heb nu een nieuwe bij HK besteld! Die turnigy 80w 6cell lipocharger is btw een fijn apparaatje :thumbup:

Ik gebruik altijd een Digital Battery Capacity Checker.
Ik vlieg bv 3 minuten met een volle lipo en kijk dan hoeveel procent ik nog over heb. Stel ik heb nog 40% over. Dan gebruik ik per minuut 20% dan kan ik 4 minuten vliegen en dan zit er altijd nog 20% in de lipo.

Zo kun je altijd berekenen wat je vliegtijd is per lipo.
Op je zender de timer zetten en je krijgt een signaal wanneer je moet landen.

Lipobuzzer in het begin ook gebruikt, maar al vrij snel aan de kant gelegt.

gr Gert

Spanning nakijken als je geland bent is ook niet volledig safe. Elke vlucht is anders en verbruikt niet evenveel stroom. Een osd is dan de enigste oplossing, eventueel telemetrie waar de spanning naar de rc wordt teruggestuurd. Bij mij gaat de lipo checker steeds mee als backup, wel even kijken of hij werkt natuurlijk. Vanaf dat hij begint te piepen bij een punchout weet je dat de speeltijd over is :lol: Gebruik die instelbare van HK, werken hier perfect.
Enkel bij wedstrijden ga ik zonder vliegen, dat zou teveel afleiden…
En 20% op het einde vind ik wat weinig, op onze lipo’s meet ik steeds ± 50% restcapaciteit, wat dat getal dan ook al mag zeggen… :wink: