B330 practice + crash

Nog maar een kort filmpje van een vlucht van vorige week, voor de leuk :slight_smile: Nu met zo goed als perfecte PID’s en met flinke crash aan het eind. Gelukkig alleen wat schroefjes hoeven vervangen. Nu toch maar de metalen schroefjes gebruikt in plaats van nylon… kijken of ie dan de volgende keer helemaal heel blijft.

Die nylon boutjes zijn echt waardeloos. Snap niet dat ze die mee durven te leveren bij zo’n duur frame.
Meteen allemaal vervangen door staal. En ook de afstandhouders aan de voorzijde, breken ook zo.

Maar als dat alles is, ben je niet hard genoeg gecrashed :wink:

Klopt, zijn niet bepaald sterk! Maar… het is beter dat die breken tijdens een crash en zo de klap opvangen, dan dat de spacers zelf breken. Ook grotere kans dat het carbon beschadigd raakt dan wellicht. Misschien is dat de reden dat er nylon bouten bij zitten. Maar bij kleine crashes breken ze inderdaad veel te snel, die krachten kunnen makkelijk opgevangen worden door de spacers en carbon.

Zal de volgende keer mijn best doen om harder te crashen ;D

Spacers breken echt niet zomaar. Bij mij nog niet in ieder geval en heb al aardig wat crashes achter de rug.
Het is veel irritanter om die afgebroken bouten uit de spacers te krijgen. Ik heb ze er de eerste keer verder in gedraaid.

Zo’n spacer heb je ook zo vervangen als het echt nodig is.

wat je kan doen als je nylon restanten moet verwijderen, is een naald warm maken en erin smelten, dan draai je m er zo uit als tie weer afgekoeld is :wink:

Gedoe… gewoon staal erin! ;D

Goede tip! Tot nu toe altijd gelukt om ze er gewoon uit te draaien met een tangetje, ze steken er altijd nog wel een beetje uit.

aha dat is wel beter als ze uitsteken :slight_smile:

Prachtig design die BOs maar meteen metalen schroeven erin inderdaad

Dat stamt uit de tijd dat nog niet iedereen aan het racen was en iedereen nog met zeer lichte setups op 2S/3S vloog. Toen was het zeer lastig om die te breken en de frame was niet kapot te krijgen doordat de bouten als zekering dienen.
Echter als het gewicht boven een bepaald getal uitkomt dan wordt het minder interessant en zijn schroeven een betere optie.

Ik maakte altijd schroevendraaier een beetje heet en dan prik je die er zo in en je draait het makkelijk los.

[member=157]Heyudude[/member] ja die nylon schroeven breken idd bij de eerste de beste klap. Snap niet waarom ze die erin stoppen. Eerst dacht ik nog dat het dan ter bescherming van de andere componenten was omdat de nylon boutjes dan de energie van de impact opnemen, maar ik vlieg nu al een tijdje met metalen schroeven en geen enkel probleem mee gehad tot nu toe. Die nylon schroefjes zijn ook nog te kort waardoor ze heel snel doordraaien.

Ik heb na deze crash ook alles vervangen met metalen schroeven. Zo veel beter! Crashte vorige week in een boom en viel van 4 meter recht naar beneden, geen enkele schroef of spacer kapot!

Zit nu wel met een kapotte ESC na deze crash, maar dat heeft niks met de schroefjes te maken :slight_smile:

Je neemt aardig wat risico op zo’n klein veld en dicht langs gebouwen en boven wegen…
Veel te weinig ruimte voor zo’n beest joh!

Welke ESC’s heb je erop liggen?

I know, ik was even aan het uitsloven voor wat vrienden, voor het huis van 1 van hun. Had de laatste route boven de weg wel goed bestudeerd van tevoren, dus besloot het te proberen. Behalve de laatste boom dus, die zat op een andere plek dan ik in gedachten had :slight_smile:

Heb de ZTW A-series 20a van multirotorparts er op zitten. Zijn daar helaas niet meer op voorraad, heb ze al een mailtje gestuurd wanneer ze weer terug zijn.