Arm probleem

Sinds de laatste keer vliegen heb ik een probleem met armen. Cleanflight laat in Modes-tab nog steeds zien dat mijn arm switch zich positioneert binnen de range om te armen, dus midden positie van de switch. Echter wordt de kleur niet groen. Hence, hij registreert niet dat hij moet armen.

Ik heb inmiddels zitten prutsen in Cleanflight, maar als het goed is staan alle instellingen nog juist. Ik vermoed dat het probleem ligt bij de (her)kalibratie van de accelerometer. De cijfers van Heading, Pitch en Roll in de Setup-tab blijven veranderen (eerst snel, dan zeer langzaam). Daardoor denk ik dat de Naze blijft denken dat ie in beweging is en dus niet wil armen. Klopt dit? En hoe kan ik dit oplossen?

Hoe staat je min_check ingesteld tegenover de endpoints van de zender?
Endpoints van je zender kun je zien in de Receiver tab.

EDIT… Oh nee, je hebt een switch, ik was te snel.

Ik zou zelf Cleanflight er opnieuw opzetten en alles opnieuw instellen. Weet je zeker dat je niks over het hoofd ziet.
Het zou ook iets in je zender kunnen zijn; daar kan je een nieuw “vers” model in aanmaken dan heb je dat ook uitgesloten.

in CLI gedaan?

SET DISARM_KILL_SWITCH = 1

Anders misschien even de ACC uit zetten om te kijken of dit het probleem niet is:

UIT
set acc_hardware=1

AAN
set acc_hardware=0

Heb de volgende settings geprobeerd, maar maken geen verschil:
SET DISARM_KILL_SWITCH = 1
set acc_hardware=1
set acc_hardware=0

Voor de volledigheid, hier zijn mijn ingestelde waarden:
set looptime = 3500
set emf_avoidance = 0
set mid_rc = 1500
set min_check = 1100
set max_check = 1900
set rssi_channel = 0
set rssi_scale = 30
set rssi_ppm_invert = 0
set rc_smoothing = 1
set input_filtering_mode = 0
set min_throttle = 1050
set max_throttle = 2000
set min_command = 1000

Ik begrijp gewoon niet waarom hij het ‘ineens’ niet meer doet en weet daarom ook niet waar ik moet beginnen met zoeken naar t probleem. Zal morgenochtend eens kijken naar een re-instal van cleanflight.

Overigens zijn de leds weer half-werkend. Ze doen het enkel met de vtx aangesloten.

[edit] Ik herinner me opeens dat ik na de laatste keer vliegen ONESHOT heb aangezet in cleanflight. Kan ik hier ergens een verkeerde instelling hebben. Heb enkel het vinkje in configuration-tab aangetikt toen, maar aan of uit maakt nu iig geen verschil.

Waarschijnlijk ondersteunen je ESC’s geen oneshot signaal ;D.

Littlebee’s ondersteunen voor zover ik weet wel oneshot.

Ik heb Cleanflight opnieuw geflashed, zowel met als zonder full-erase. Geen verschil. De groene led blijft knipperen.

Hoelang zou de accelerometer calibratie moeten duren? Wanneer weet ik wanneer die klaar is?

[edit] Een nieuw model in de taranis lost het niet op. Het knipperen van de groene led was de VBAT, maar kan nog steeds niet armen. Heb toch het idee dat er ergens een parameter niet goed staat :?:

Ik vermoed dat het probleem ligt bij de (her)kalibratie van de accelerometer. De cijfers van Heading, Pitch en Roll in de Setup-tab blijven veranderen (eerst snel, dan zeer langzaam). Daardoor denk ik dat de Naze blijft denken dat ie in beweging is en dus niet wil armen. Klopt dit? En hoe kan ik dit oplossen?

Dat zou dan zomaar kunnen, want hij armt naar mijn weten pas als hij stil staat… Wellicht is je accelerometer kaduuk. Staat de quad wel stil in het op je scherm in het eerste tabblad van cleanflight?

Nee, die draait. Maar de getallen veranderen zo tergent langzaam, dat het bijna niet te zien is.

Als je in cleanflight configurator naar de sensors tab gaat, maken de lijnen van de acc dan uitslagen die het bordje zelf niet maakt? of wijken de uitslagen af van hoe je de Naze beweegt?

Zonee, dan is er niks mis met je sensors.

Lijnen van de Acc. zijn niet constant. Ze (rode lijn, z-ass) flikkert met 0.01 omhoog/omlaag van 1.00 naar 1.01. Dat zijn geen uitslagen, maar het is niet constant.

Terwijl ik dit tik, blijkt ie nu toch constant te blijven op 1.00.

De gyroscoop daarintegen varieert veel sterker, van 0.22 tot 1.79 ofzo. Maar dit gaat zo snel, dat de grafiek wel een geheel strakke lijn toont.

Kun je een fototje maken van cleanflight in de reciever tab met het gas helemaal dicht?

Bij deze een screen van de receiver tap. Ik heb 1x het gas helemaal open en weer dicht gedaan.

Verkeerde channel map, hij moet tear1234 hebben.

Pfffff, serieus. Dacht dat ik dat al had ingesteld :wtf: Anyways, ik kan weer vliegen. Tnx!! :lol: :clap: