Antenne binnen in frame plaatsen?

Beste mensen,

Mn quad is af en ik ben lekker veel aan het vliegen en natuurlijk ook crashen. De quad houd zich goed de antenne voor het video signaal echter wat minder (zie foto). Ik had em wat versterk door er een wattenstaafje aan vast te tapen maar toch is dit gebeurd. Nou heb ik binnen in de quad op zich genoeg ruimte voor de antenne (zie foto 2). Binnen in het frame zit ie helemaal veilig maar lijd het signaal er ook onder als de antenne niet uitsteekt en zo ja hoe erg? En welke antenne moet ik dan gebruiken heb ze nog niet gezien met zo’n kort kabeltje.

Als iemand een andere oplossing heeft voor de kwetsbaarheid van de video antenne hoor ik het graag :slight_smile:

Groetjes,

Jan

Je moet zoiets nemen .

als je nu crasched breekt alles af bij de print plaat
ze noemen het een pigtail sma
kijk wel hoe je met man vrouw zit als je koopt .

Wat puf zegt :thumbup:

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb er nog 1 liggen, misschien veiliger voor de printplaat maar ik zie niet hoe mn antenne hierdoor minder snel stuk gaat. Plus dat de antenne dan een heel stuk achter mn quad aan hangt :stuck_out_tongue:

Je moet het zo doen .

Inderdaad zal het voor de antenne niks uitmaken, maar die kunnen vaak wel wat hebben :-). Beetje buigen en weer recht. Probleem is dat hij kan afbreken op de video zender en dan ben je verder van huis. Daar is die pigtail dan voor.

Bij mij niet dus ;D. Snap ook echt niet wat er met dat ding gebeurd is hij is ook 3 centimeter langer dan eerst. Dat ontwerpje van jou is ook wel strak pufpuf maar vriend van me heeft het ook zo en hij zit met het zelfde probleem. Kan zo hard crashen als ie wil maar antenne is altijd de Sjaak. Misschien gewoon goedkope troep… maar goed wat denken jullie van het idee om hem binnen in het frame te verwerken?

Daar ga je een slecht signaal mee kweken. Het frame is van carbon (of in ieder geval glas/carbon) en dat geleid energie. Het signaal wordt daardoor afgeschermd en dat wil je dus niet, vandaar dat de antennes buiten het frame moeten.

Een pigtail werkt goed maar geeft weer onnodige stekkerverbindingen die zorgen voor vermogensverlies van het signaal. Je zou ook de Tx vast kunnen zetten met een stukje rubberband of een (niet al te vast) tyrapje aan een standoff waardoor er beweging in zit en dus (redelijk) een klap op kan vangen. Kapot gaat alles uiteindelijk toch wel :wink:

Ik denk dat dit de meest passende conclusie is…

Je betaalt misschien wat meer voor een Fatshark SpiroNet, maar die kun je elke keer weer netjes terug buigen, geen probleem.
Alleen verlies je van de SpiroNet weer heel vaak het kapje. Zo zie je maar, alles heeft zijn nadelen.

Het mooiste wat ik heb gezien .
maar ik kan het niet meer vinden :frowning:
een 600mw dan halen ze de sma connecter eraf
en dan de pigtail rechtsstreeks op de printplaat solderen

ik loop te zoeken maar kan het niet meer vinden .waaa

je ziet hier een foto .
je ziet de 3 soldeer punten das het zelfde bij immersion 600mw
dan solderen ze de buitenkabel op de twee buitenste soldeerpunten .
en de middelste word gebruikt voor de binnen kern van de kabel vast te solderen .

wat is je winst ?
lichter kwa gewicht denk ook betere ontvangst hij zit er direct op en 1 connecter minder als je een pigtail gebruikt

Bedankt voor al jullie reacties! Is me duidelijk zo. Ga in ieder geval een wat betere antenne bestellen en deze door dat gaatje in het frame doen (moet nog ff wat grote geboord worden). Op termijn jou suggestie van het direct op de printplaat solderen maar eens proberen pufpuf :thumbup:

kon nog steeds niet het juiste plaatje vinden .
maar hier word het duidelijker wat ik bedoel

Nog even een vraagje over de pigtail. Als ik deze op het frame monteer, mag de aansluiting dan gewoon het carbon frame raken? Of moet daar een rubber ringetje ofzo tussen?

De buitenkant van de pigtail is massa, mag dus gewoon op het frame gemonteerd worden. :thumbup:

Bedankt! :slight_smile: