anderhalve maand lol / pensioen

Gisteren heb ik mijn Lisam LS-180 de VUT in gestuurd.

Anderhalve maand geleden heb ik het frame gekocht van Walter, er zat een fraaie custom topplate bij. Ik had in de zoektocht naar reserve onderdelen voor mijn Spadger 150 genoeg tweedehands spullen bij elkaar gescharreld om de Lisam werkend te krijgen. 1806 motoren en 12a Afro ESCs van Brick (en 5inch propellers die ik op 4 inch had afgezaagd, die maar niet willen breken).
Toen hij eenmaal werkte merkte ik een enorm verschil op met de Spadger. Hij was stabieler en had zowaar thrust!

Enfin hier heb ik dus anderhalve maand plezier van gehad. Een weekje of twee geleden begon hij behoorlijk te trillen, ook zonder dat ik flips of rolls deed, gas geven was al genoeg. Wat aangeklooid met PID setting maar alles werd alleen maar erger. Default setting leken toch het best te werken.
Gisteren ontdekte ik dat er in drie van de vier oksels behoorlijke scheuren zaten. Ik heb toch het gevoel dat de trillingen daar vandaan kwamen. Wat doe je daar aan he?

Ondertussen had ik ook bijna alles binnen voor mijn nieuwe Spadger build, nieuwe ESCs, VTX, FC, de hele rambam. Alleen een nieuwe camera en nieuwe 1306 motoren zijn nog onderweg (er zitten nu nog 1104 motortjes op).
Dus ben ik maar even LOS gaan vliegen. Helaas had ik het apparaat in rate mode staan (had ik dat niet eens door?) en bij de eerste flip (die ik te vroeg los liet) schoot het ding ondersteboven naar de grond, waarbij de FC schijnbaar een klap kreeg. Alleen het blauwe LEDje wilde nog branden, verder deed niets het. Ik werd steeds chagerijniger.

Vervolgens naar huis gegaan om de FC van de Lisam maar in de Spadger te zetten, om er achter te komen dat de VTX ook naar zn grootje was, wilde niks meer doen. Leuke hobby dit.

Al met al had ik aan het eind van de dag dus nog genoeg onderdelen om 1 quad werkend te krijgen.
Ik geef het idee van twee quads even op want ik heb nu niet het geld om een nieuw frame, FC en VTX aan te schaffen.
Ik hoop dat de 1306 motoren voor de Spadger snel binnen zijn, want deze weedy 1104tjes met die buitengewoon fragiele propellertjesheb ik ook wel een beetje gezien.

De motoren en ESCs van de Lisam gaan gebruikt worden voor foamboard vliegtuigjes, nieuwe lol.

Is anderhalve maand een beetje gangbaar of moet ik nog beter leren niet te crashen?

Bedankt Lisam LS180, het was een harstikke leuke anderhalve maand samen.

http://i120.photobucket.com/albums/o178/falafelbiels/93B6D775-E19B-4768-A4B0-39329C523887.jpg

gepensioneerd en gestript

http://i120.photobucket.com/albums/o178/falafelbiels/80787E14-1152-445F-9090-F252214EABAD.jpg

betere tijden

Hoe langer je in de hobby zit, hoe meer reserveonderdelen je in huis gaat halen.

ja, dit hoort er dus allemaal bij ;D. 1.5 maand je frame gebruiken kan lang zijn, of kort. Ligt er helemaal aan wat je er mee doet en hoeveel pech je hebt. Ik koop tegenwoordig alleen nog maar sterke frames van 4mm dik. Maar nu sloop ik motoren, lipo’s en FPV camera’s en HD camera’s. En af en toe nog steeds een frame.

Sja ik krijg de indruk dat dat als je wilt blijven vliegen je ook moet blijven werken aan de volgende functionerende quad als je een werkende hebt. Het kan zomaar ineens gedaan zijn. Het schijnt dat de motoren voor mn spadger gisteren Nederland binnen zijn gekomen. Nou, mn Spager kan niet wachten!

Ach ja het weer is toch klote.

:’( ik heb niet eens afscheid kunnen nemen.
Vaarwel lisam :slight_smile:
Spadger is een oude bekende.
Laat maar snel komen die motoren.
Dan gaan we het veldje weer eens van boven verkennen.