Anakin Club Racer

Wat vinden jullie van deze? http://sky-hero.com/anakinclubracershow.html/

160 Euro is wellicht wat prijzig voor een frame. Maar dit lijkt me toch wel een leuk ding. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden.

Ziet er goed uit, wel grappig dat ze dus toch uiteindelijk zijn overgestapt naar platte armpjes. Gezien ze normaal alle frames met carbon buis armpjes maakten.

Wat mij nog wel opvalt is dat er niet echt een mooi plekje is voor de action cam, misschien dat dan de cover er af moet ?

Misschien dat [member=286]JaZzMaN251[/member] daar meer over kan vertellen gezien hij ook vette beelden heeft gemaakt met dit frame. ;D

De canopy kan voorzien worden van een mount voor een Gopro of iets dergelijks.

SKH05-027.png

Ik denk dat de overstap naar platte armen vooral een verbetering is qua crashbestendigheid van het frame.
Dit hebben we ook gezien bij de Immersion RC Vortex naar Vortex PRO.

Hierbij m’n filmpjes die momenteel online staan van de Sky-Hero Anakin Club Racer (5" versie)

Build video:

Maiden flight:

Ik heb interesse in 1 van deze frames. Maar welke is beter? 215 of 260? Buiten meer vermogen, wat zijn nog meer de voordelen van de 260 versie tov 215. Of is de 215 beter omdat die meer geschikt is voor kleine ruimtes? Of zijn er meer voordelen aan de 215 versie.

thnx

Dat is een beetje een persoonlijke keuze.
215 size voor 5 inch, 260 voor 6 inch.
5 inch gaat een iets lichtere setup zijn tov de 6 inch versie waar je waarschijnlijk toch liever een lipo met hogere capaciteit onder wil.

Mijn voorkeur is ronde armpjes , voor de Looks en anakin ziet er cool uit. Maar rond kan ook functioneel zijn .
Alleen niet functioneel met die extreme V armpjes naar achteren .

Heb geen zin om elke keer na harde landing of crash de frame te uitlijnen en richten.
De club racer met lelijke flat frame lijkt mij praktisher .
De anakin is door de ronde armpjes net wat efficienter gezien rond de prop air stroming minder blokkeerd.
En dus ook met full throtle 80 graden angle mogelijk wat meer speed uithaald .

Heb de Anakin 260 echt een sluip drone .

Nu ook 2dehands club racer net recent binnen . Nog geen ervaring mee.
Mij lijkt een symmetrische tube frame die ook praktisch is en functioneel racer wel mogelijk .