Amsterdammer meldt zich

Hallo,

Het vliegen, maar dan al skydivend :stuck_out_tongue: , is me niet vreemd maar denk dat ik naast mn andere grote passie toch wel heel erg hard warm aan het lopen ben voor het fpv racing gebeuren.

Ik vlieg nu al wat maanden met een, ja lach maar, Revell nano quad!

Ik ben nu al wat weken redelijk obsessief :lol: naar een opvolger aan het kijken.
Nu zit ik er ook aan te denken om iets zelf te bouwen, echter zijn de skills om iets zelf te bouwen denk nog ver te zoeken op dit moment. Hulp is dan ook welkom.
Ook hulp in advies natuurlijk, is het uberhaubt handig om iets te gaan bouwen op dit moment?

Any way, hoop hier een hoop nuttige informatie op te kunnen doen!

Groeten,
Ferdi

My other flying hobby!!
:grin:

Welkom!
Zelf bouwen lijkt hee ingewikkeld maar het valt nogal mee. Zeker met hulp van het forum :geek:

Wat [member=1]Björn[/member] zegt.
Welkom

Bedankt! Het zelf bouwen moet ik echt in gaan komen maar schrikt me zeker niet af!

Nu kom ik bij toemen wel een rtf setje tegen i.c.m. met een ImmersionRC Vortex 250 Pro UMMAGAWD Edition…

Is dit niet overkill met mijn huidige ervaring?
Rtf wordt wel geleverde met een spectrum tx en rx… Wil er dan t liefst een frsky zender en ontvanger bij… Maar dat moet wel te fixen zijn bij Toemen… en dan voorlopig even in line of sight vliegen…

Strak plan of keihard fail? :yum:

Je plan valt in duigen door naar Toemen te gaan… Daar wil je je geld niet achterlaten!

Veel geld vooral

Haha,

Maar dit alles los van toemen dan… :stuck_out_tongue:

P.s.
Excuus aan de mod dat ik mn vraag hier in de topic drop…
Ging bijna vanzelf ;D

De Vortex is een bewezen setup die gewoon werkt. Zeker geschikt voor mensen die de hobby in willen stappen.

Het argument voor zelfbouw is vaak dat je de quad gewoon kent en weet wat je moet los halen wanneer je een crash maakt en iets sloopt. Daar kom je bij een Vortex ook achter, maar op een andere manier.

In theorie kan je ook goedkoper uit zijn met zelfbouw, dus dat is ook een voordeel.

Maar skydiven is toch meer een zaak van keihard naar beneden pleuren in plaats van vliegen?

Skydiven is kei en keihard vliegen!
Keihard naar beneden vallen is zeker een optie… maar gaat toch snel vervelen 8)
Mooiste discipline is, vind ik, freefly… soort van acro mode maar dan met je body
Input in de relatieve wind geef je met je lichaam, van je tenen tot je hoofd!

Zo veel schoonheid, veel snelheid, uitzicht, en de progressie is gewoon tering verslavend! Elke keer lukt er weer iets nieuws… ik zie dan ook best wel wat paralellen met fpv racing…

En dan heb ik het hier nog alleen maar over het vrijeval deel van de vlucht… uiteindelijk hang je onder je chute… en ook daar mee kan je snoei hard vliegen en stunten…

Maar skydiven is gewoon erg moeilijk in woorden uit te drukken…

Check onderstaande filmpjes maar:

Hi Ferdi, welkom best lastige hobby om het in Nederland te doen vindt ik. Ik heb mijn eerste levels in USA gedaan en bijna brevet gehaald. Maar ik vond geen goede aansluiting in de buurt. Daarnaast is het ook een vrij prijzige hobbie…

Waarom niet bestellen hierzo http://www.banggood.com/Realacc-X210-4mm-Frame-w-or-F3-6-DOF-Racerstar-BR2205-2300KV-Motor-RS20A-V2-Blheli_S-5X4X3-Prop-p-1076477.html?utm_design=19&utm_source=emarsys&utm_medium=mail_men195_email&utm_campaign=newsletter-emarsys&utm_content=Jaeka&sc_src=email_1969711&sc_eh=3aa8e21206e254481&sc_llid=699029&sc_lid=84959965&sc_uid=bXOrrY8Vqe&emst=bXOrrY8Vqe_699029_1969711_48

Ik zou dan wel los bestellen

Prima te doen hier!
Meerdere dropzones waaronde Teuge en Texel best wel grote jongens zijn in NL.
Ik neem aan dat je het over je AFF levels hebt?
Zou tof zijn om ze af te ronden hier!
Hier in Nederland hebben we dan wel met de Knvvl te maken en niet de uspa zoals in de VS maar dat loopt aardig gelijk…
ik kan paar keer per week toch wel flink door springen hier in Nederland.

Prijzig is het wel, alhoewel, vooral in het begin. Zodra je alle materiaal en papieren hebt… valt t best wel mee…

Anders ga je een keer mee!

Enne bedankt voor de link!! Ik ga dat even bestuderen!!

Hi Verdi,

Vanwege rijafstand heb ik een paar keer bij ENPC gesprogen. Toch heel anders opgezet en materieel in Amerika (Skydive San Diego) En ja ik heb alle AFF behaald. Maar ik denk nu dat ik weer van voorafaan moet beginnen. hehehe. Ben maar overgestapt op FPV…Kost ook wel wat maar is makkelijker te doen met tijd en geld. Maar nog steeds met al je materieel is het een prijzige sport. Jump tickets voor. 25 euro per keer. *5 hehehe…

Hier is trouwens dezelfde setup maar met sterkere Motor regellaars esc.

Voor LOS vliegen. Voor FPV moet je nog een bril of scherm en camera en zender d’r bij en de controller + ontvanger… idd.