Allereerste Racequad Build (ZMR250)

Taranis, zal je geen spijt van krijgen :wink:

hey,

zelf al een week of 3 met een build bezig met allemaal spook storingen.
Ben begonnen met een fc reboot probleem waardoor men quad uit de lucht viel als een baksteen, dit bleek de 5v bec te zijn van de matec rev 3.1 die heet werd…

Vervolgens een bec esc die ik had liggen als 5v voeding gebruikt en nu is dat probleem weg, maar na een aantal dagen begonnen de volgende problemen namelijk storing en flikkeringen op de cam en het compleet rebooten van de osd tijdens backflips.

Na een tijdje meten en troubleschooten gekozen om de 12 v voeding die ik gefilterd gebruik (470 uF en 1mW) voor mijn video voeding (vtx, osd en cam) anders te gebruiken.

De cam de ik gebruik pz0420H kan een voeding hebben van 9-12v deze met filter op de 12v van de matec bek geplaatst, vervolgens de osd getweakt zodat deze analoog en digitaal op 5v draaid (ingebouwde bec die normaal niet gebruikt word??) en op de uitgang van de vtx (5v) geplaatst welke ik rechstreeks op de 4s lipo laat draaien (immersion rc FTW!)

Alle problemen zijn nu weg, het blijkt dat ook met versie 3.1 van het matec pdb de voltages instorten waardoor de osd reboot en de vtx stoort.

matak heefd mij 3 weeken hoofdpijn bezorgd en ervoor gezorgd dat ik een stuk minder lol had dan ik zou willen.
Ondertussen begonnen met de pids strakker af te regelen maar draaid nu al een zonnetje!

Dalrc 180mm
20A racespec afro esc simonk oneshot 125
DYS BE1806 2300 kv met 4x4.5x3 gemfan en 4x4x3 DYS props
Naze32 rev6
Nano-tech 4s 1300 en 1800 45C

Mocht je rare spook storingen koopen flikker de matek eruit goedkope rommel naar mijn mening

En de taranis is super heb de turnigy x9 ook liggen is prima ding maar sinds ik de taranis heb nooit meer naar omgekeken.

Bedankt BigHurley voor de tips.

Misschien een domme vraag maar zijn dit de onderdelen die nodig zijn voor het aansluiten van je batterij op de PDB?:

Die XT60 inderdaad :thumbup:

Tegenwoordig heb je ook de XT60 plus

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_90386__New_XT60plus_with_Insulating_End_Cap_5set_bag_EU_Warehouse.html

Als je twijfelt tussen een Turnigy of een Taranis, zou ik zeker de Taranis adviseren. Velen zweren erbij!
Ikzelf vlieg met Spektrum (DX6 zender). Werkt ook erg goed, net als de Futaba serie.

Er zijn vele zenders in omloop. Mijn advies is alleen wel, bespaar niet te veel op je zender. Je hebt hem immers vaak genoeg nodig ;).