AirGates

gewoon een paar party tenten neer zetten mooie airgates :slight_smile:

of een badminton-netje
https://youtu.be/Ckooh1tZvTY :lol:

Als je indoor of snachts vliegt is t ook gaaf om tussen lasers heen te vliegen 8)

korte mockup:

Hah! Een collega van me heeft precies zo’n ding liggen, neem ik mee naar mijn volgende sessie :thumbup:

[member=369]MissStabby[/member] Lasers zijn wel erg cool maar het is slecht te zien of iemand echt er omheen of er langs gevlogen is.
[member=242]Apex67[/member] Het badminton netje lijkt me nog wel aardig maar ziet er erg klein uit.
[member=272]pufpuf[/member] Party tenten kan wel eens erg goed zijn. Ik zal er eens naar kijken.

Momenteel hebben we een gate gemaakt van PVC afvoer pijp. De reden is dat dit sterk genoeg is om ook elektronica in te bouwen die kan registreren of er echt doorheen gevlogen is. Tevens is dit sterk genoeg om een botsing met een quad te overleven. (de gate niet de quad)
Die zal er ook op 16 en 23 Augustus zijn om te testen.

Hi,

Ik gebruik pvc buis van de Gamma. €0,22 per meter. Hieromheen zitten witte pedaalemmer zakken €1,09 en oranje vlaggetjes €0,33 van de action. De pedaalemmerzakken heb ik zo geplakt dat je ze er los omheen kan schuiven. Voor 1 gate gebruik ik 2 stuken pvc van 2mtr en 1 stuk van 1mtr. De gate is dan bruto ca. 2mtr hoog. Je vliegt het wel stuk maar het is ook makkelijk te repareren. Ik heb ze ook indoor gebruikt. Staan dan op een plank waar een stuk draadeind in zit. Tussen de draadeinden zit een touwtje dat over de vloer loopt om de gate in vorm te houden. De gate valt bij een hit geheel om en blijft vaak heel.

:slight_smile: plak even een stuk foam op het voetstuk :wink:

als we dan toch paaltjes showen ,lol

hier een klein voorbeeldje ,

we have a winner! :clap:

ik liep al met gedachten rond tijdens belgie race
ik zag die party tenten en dacht hmmmmm
leuk idee om doorheen te racen
niet te duur
en als het regent sta je droog :slight_smile:
als je daar 1,2,3 achterelkaar zet krijg je ook een soort tunnel :slight_smile:
daar kan je weer camera in hangen
of sensors in plaatsen

jaah dat is ook cool jah een tunneltje ! :slight_smile:

haha zelf gemaakt

Gistermiddag even wat bij de kringloopwinkel gebracht en kijk daarna vaak even of er misschien nog iets bruikbaars ligt om een airgate van te maken. Zowaarrr…

Voor €5 twee van deze windscherpjes op de kop kunnen tikken! Ik haal in eerste instantie het middelste stuk doek van ongeveer een vierkante meter er uit. De rest vliegen we ongetwijfeld in een middag aan gort :wink:

Dan nog heb ik nog nergens zo goedkoop van die mooi stevige glasvezel tentstokken gevonden. Doekie er overheen en racen maar!

een “echte” airgate van flite test :stuck_out_tongue: De uitkomst van dit filmpje gaat vrijwel altijd zo zijn denk ik :lol: tegen de de fly in van volgend jaar ga ik ook zo iets maken voor bij ons op de club.

https://www.youtube.com/embed/a2EsnetWnK0?rel=0

Nou, dat ‘doorheen’ is dus gelukt… :lol:

Pics or it didn’t happen!

Geen pics, maar wel getuigen… Kost je maar 1 prop, zo’n gat door de tent.

#AirGaaaayt !!!

Dit is toch wel de ultimate finish gate :smiley: jammergenoeg zie ik niet de boog en voeten te koop staan op Banggood.

[member=223]walterkort[/member] Ik had hier al eerder naar gekeken maar ze zijn nog best prijzig in NL. Deze waren zo goedkoop dat ik er maar meteen 2 besteld heb :slight_smile:
Nu nog opzoek naar parasol standaarden met water denk ik

Haha ben benieuwd. Heb je dan ook gelijk een bubs ballonnen genoteerd? Volgens mij zijn dit alleen de ringetje waar ze in geklemd kunnen worden, toch?