Adviezen gevraagd Accu lader

Goedemiddag,

Vraag.

recent heb ik deze accu lader gekocht.
SKYRC 100D

deze is helaas defect gegaan terug gestuurd naar de winkel gezien het garantie is echter met me stomme kop het zonder track and trace gedaan en je raad het al foetsie.

nu ben ik dringend opzoek naar een nieuwe lader.
duo had ik omdat het makkelijk was
en wat wel belangrijk is is dat ik zowel ac als dc kan laden.

alle tips en of links zijn zeer welkom

Ik zie altijd heel veel Imax B6 laders bij anderen in gebruik, dat is vast niet omdat ze slecht zijn

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__58285__IMAX_B6AC_V2_Professional_Balance_Charger_Discharger.html

Deze is een tijdje geleden door RCmodelreviews getest, ook goed.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_78386__Turnigy_Accucell_6_50W_6A_Balancer_Charger_LiHV_Capable_EU_Warehouse.html

Bij deze ben je wel een losse voeding nodig

DC4S van HobbyKing. Superklein en simpel. Voor de prijs van andere laders koop je er 3-4 van deze. Laad niet snel maar met 4 stuks ruim snel genoeg alles weer vol.

Ik gebruik de orion advantage touch duo erg fijn en laad de batterijen echt max op.
Heb zelf ervaring met goedkopere laders dat ze de accu niet echt vol laden, terwijl de lader zegt van wel.
Het verschil is zo een paar 100 mah.
Ik gebruik deze lader voor mijn 1/8 offroad buggy waar ik ook wedstrijden mee doe, en dan wil je max power continue

Succes

Gr Control

Ik gebruik een Turnigy Accucel, hier boven al genoemd. Erg happy mee. Ik kan discharge, storage, fast charge, charge en balanced charge doen. Hij stopt met laden van een 3s bij 12.60 volt.

thanks zo ver heb ze alle bekeken en zeker interesant.
heb alleen nog geen keuze gemaakt

Ik heb zo mn twijfels als zo’n shop het toch wel ontvangen heeft en ziet > niet getraced, en je dus gewoon in de maling genomen wordt,
niemand kan tegendeel bewijzen. heb nu ook dus nu zo’n twijfel geval… en ook nog een Nederlandse web shop ! triest !

Heb ik ook een keer gehad…met track en trace…dus iemand had daar getekend maar het was niet iemand van de shop…dan heb je ook pech tenzij je voor de duurdere verzekerde verzendmethode had gekozen.

Tegenwoordig hebben ze gelukkig de verzendmethodes weer gewijzigd en ben je ook bij de goedkopere aangetekende verzending verzekerd tot 500 eur. Maar met een normale track en trace a 6,95 krijg je nog steeds helemaal niets als het "zoek"raakt.

Was een shop in Oostenrijk zal hem wel posten de naam.

Ik gebruik de Sky RC E4, gekocht in de lokale modelbouwwinkel voor 26,95. Voor zo’n essentieel onderdeel en voor dat bedrag ga ik dus niet moeilijk lopen doen met webwinkels en bezorging. Het is een eenvoudige lader, maar prima geschikt lijkt me zo: https://www.youtube.com/watch?v=-VX7spUeO_Q

Persoonlijk vindt ik koop in 1 keer een goede, met een LCD display, dan zie je ook hoever het laden is, je moet er toch bij blijven. Maar voor erbij, is deze goed lijkt mij.
Plus… Een enkele cell kan ook opgeladen worden zie ik, dat kan vaak niet met de grotere, maar de Ampere instelling van deze lader is 1,2, of 3 Ampere, ik hoop dat deze lader wel detecteerd, bv, een 1500mA Lipo…
Plus… #2 > deze lader heeft altijd 220v nodig, handig is een losse netvoeding, dan kun je ook daarvoor in de plaats een aansteker aansluiting van een auto gebruiken of een (12volt) accu op “locatie” gebruiken.

nou ik ben eruit en heb een lader aangeschaft
was het zat
deze is het geworden. €200 eur
en werkt als een zonnetje 230 als op 12vdc

lader link shop