Accu lader box

Vandaag gewerkt aan een box om mijn lipos veilig te kunnen laden.
Wat vinden jullie er van??

Wat is het nut van die grote box, om je parallel balance board heen?

Trouwens wel nice gemaakt :slight_smile: Zit er ook aan te denken om zon paralell board te kopen voor men lipo’s :slight_smile:

Voor de veiligheid. Mocht er iets gebeuren dan blijft het iig een binnen brandje[emoji4]

Haha best een geniaal idee eigenlijk :slight_smile:

Heb er toevallig vandaag naar zitten zoeken, zag em al voor 10 euro voorbij komen op hobbyk het parallel boardje.
Enig idee of dit ook werkt voor verschillende batterijen, zeg 1300, 2x 1600 en 2x1800? Er vanuit gaande dat het allemaal 3S lipo’s zijn?

Ik heb geen idee. Ik heb alleen batterijen van de zelfde grote

:slight_smile: de explosieve opruimingsdienst :slight_smile:

Best wel een goed idee. Zeker met veel baterijen op laden wordt je wel het “babyzitten” zat.
Waar koop je die munitie kisten?

ik denk gewoon de Dump
in Rotterdam alexandrium zat een hele grote die heeft ze vast wel .
als je in Google intypt Dump munitie kist vind je ook al wat

Heb mijn zender en de lipo’s binnen gekregen. Ik keek er wel van op omdat ze zo heel erg klein zijn. Ben de lipo’s voor in een rc wagen gewend. Die zijn een heel stuk groter, Nou ben ik benieuwd hoe groot mijn quadcopter is als die binnen komt want op de foto’s leken de lipo packs altijd zo heel groot ten opzichte van de quadcopter.

Die kleintjes passen wel makkelijk met heel veel in zo’n kist.
Op zich wel handig want ik ga waarschijnlijk een fiets aanschaffen zodat ik makkelijk naar de bossen kan om straks te vliegen en alles mee te nemen. Kan ik daar al mijn lipo’s in doen. Weet alleen nog niet hoe ik ze dan ga laden of dat ik dan gewoon wat meer lipo’s bestel en mee neem en ze thuis doe laden.

als je toch gaat fietsen
kan je ze niet opladen via je dynamo als je gaat fietsen ?
:slight_smile:

Dan moet ik veel fietsen want het is niet ver weg. :smiley:

Wat me overigens nu net opvalt aan die mooie oplaadkist is dat je een probleempje hebt als je die Fatshark lipotjes moet opladen. Ik neem aan dat je daat een verloop stukje voor gemaakt hebt?

Op HK staat:

Note: The batteries should have same capacity and the same number of cells.

Voor de meesten van jullie zal dit wel te ver zijn, maar in Stock Amerikaan Lokersebaan , 9111 Belsele, België hebben ze deze munitiekisten voor €7/stuk.
Ze hebben ook een webshop, maar ik weet niet hoe dit verzonden wordt naar Nederland en hoe duur dit is.
Ik heb er me ook enkele gekocht om lipo’s op te slaan, en ik ga er binnenkort ook 1 ombouwen om lipo’s in op te laden.

Daar kocht Bin laden ze ook altijd :stuck_out_tongue:

Ik heb ze destijds hier besteld na mijn lipo brandje ;D

http://www.militaria4you.com/paginas/artikel-details.php?id=1407

Verzendkosten 6,95

Als je dat vergelijkt is het dan vanuit belgie via Amerikaantje (verzenden 15 eur) 0,80 ct goedkoper bij 3 kistjes :thumbup:

Vandaag ook ff langs de lokale dump (Heerhugowaard) geweest. Dit is een erg groto dump, twee loodsen. En natuurlijk ook een ammobox gekocht voor een tientje.

Ja dit kan, ik laat zelf een 4S 5800mah en 4S 4000mah, door de capaciteit op te tellen kom je op een totaal van 9800 mah en laad je dus met 9.8A bij 1C.

Zie http://www.tjinguytech.com/charging-how-tos/parallel-charging voor meer info