Aansluitschema video zend gedeelte

Hi,

ik probeer mijn video zender, osd, camera en lc filter op elkaar aan te sluiten. Mijn doel is om dit gedeelte allemaal na de LC filter te hebben. Nu ben ik aan t stoeien met het aansluitschema, weet niet meer hoe dit ook alweer zat met aarde.

video zender heeft 5 pinnen, gnd, v-in, audio-in, plus, gnd
camera heeft 3 pinnen, gnd, plus, v-out
zie dit schema

2016-04-27 21.05.38.jpg

moet ik nu wel of niet een aarde draad hebben bij het vraagteken. Of is het voldoende dat er een aarde + v-out naar de OSD gaat?

Nog makkelijker, op de meeste videozenders zit een LC filter en een voltage regulator. De 5v daaruit kan je gebruiken om het OSD en Camera te voeden. Scheelt weer een extra component ;).

thanks, maar het voeden van mijn OSD is geen issue, die komt van de FC. En de video zender en camera zijn beide 12v.

En de reden waarom ik een LC filter heb, is de volgende

Zeus/LittleBee ESCs can cause voltage spikes in your power system due to their powerful braking. This is rarely a real problem but it CAN burn up video equipment. We are including a 1000uf capacitor with all orders of 3 or more Zeus. This capacitor can be placed on your video power input to avoid any problems. A regulator or inline LC filter such as our MRM LC Filter or our LC Filter Kit will also protect your video equipment in addition to improving video clarity.

zelf heb ik de 12v van mijn pdb gefilterd en dan alles parallel op het filter aangesloten en alleen het video signaal cam -> osd -> vtx.
de vtx voed mijn osd op deze manier heb je gefilterde 12v en 5 v.

Alle componenten hebben dan dus een common ground waardoor je geel last van storing zou moeten krijgen op je video signaal door potentiaal verschillen.

Weet niet hoe het zit met het LC, maar wat betreft je vraag over een ground bij het vraagteken: Nee. En daar bovenop heb je al teveel ground draden: vanuit je cam en vtx hoef je geen ground naar je OSD te doen. Enkel video-in (camera) en video-uit (vtx). Je OSD is al geground middels je fc (ik neem tenminste aan dat je 4 lijntjes de +, -, tx, en rx zijn).

Zo heb ik het zelf ook bij mijn minimosd. Camera wordt met een 12V stepup vanuit de 5V-out van de Immersion 600mw gevoed en ik heb kraakhelder beeld; zero last van ruis. Die 5V out is al gefilterd. Dat kan bij jouw vtx natuurlijk anders zijn.

thanks. 4 draden van osd - FC zijn inderdaad +, -, tx en rx. Ik had nog niet bedacht dat de aarde ook via die route kan lopen. Moet dan wel altijd de OSD en FC aangesloten hebben.

Reden van mijn LC filter is trouwens niet voor de ruis, maar voor de voltage spikes die met mijn ESC’s kunnen ontstaan op te vangen. Er is een forum post op rcgroups over dit probleem, er zijn er al een aantal met kapotte camera’s hierdoor.

Ah, ja, dat zou kunnen. Ik ben verder niet bekend met dat probleem of die thread op rcgroups.

Overigens moet je met jouw schema ook altijd je OSD aangesloten hebben wil je beeld hebben, dus dat maakt allemaal weinig uit :stuck_out_tongue: