Aangenaam

Hallo allemaal,

Mijn naam is Bas, ik ben 38 en ik kom uit Veghel (zijn er forumleden die in de omgeving wonen?).

Tijdens mijn vakantie besloten op mijn modelbouw hobby weer nieuw leven in te blazen. Ongeveer 10 jaar geleden ben ik gestopt met 3D heli vliegen. De toch wel prijzige crashes en gebrek aan tijd heeft ervoor gezorgd dat ik langzaam gestopt ben.
Inmiddels ben ik er wel achter dat we modelvlieg wereld niet heeft stil gestaan. Nitro is bijna verdwenen en alles is op Lipo’s met geavanceerde flightcontrolers en met name geen geklooi meer met kanalen :clap:. Het beste toen was een gyro en governer.

Dus tijdens wat internetten tegen FPV quadcopter racing aan gelopen. Dat lijkt me wel wat, zeker via FPV zien hoe je vliegt, 10 jaar geleden was dat nog bijna ondenkbaar. Drones waren toch nog gewone modelheli’s met onbetaalbare apparatuur voor de hobbyist.
Daarnaast zijn deze racing drones bijna onverwoestbaar en geen 60 euro voor een setje bladen die toch bij elke crash kapot gaan.

Een groot deel van mijn heli gear is niet meer bruikbaar of achterhaald. Volgens mij voldoet mijn Futaba 9CHP nog voldoende voor deze tijd, het nadeel is allen dat deze geen 2.4GHz is en dus heel gevoelig voor storingen.

Meteen mijn eerste vraag: heeft iemand ervaring met de 2.4GHz modules icm Futaba 9CHP (FF-9) zoals de FrSky DF 2.4Ghz Combo Pack for Futaba w/ Module & RX? http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14354__FrSky_DF_2_4Ghz_Combo_Pack_for_Futaba_w_Module_RX.html

Volgens mij kan hier mijn zender weer up-to-date maken of vergeet ik nog iets belangrijks en moet ik toch een nieuwe zender aanschaffen?

Voor mijn eerste quad wil ik gaan voor de ZMR250 V2 van FPVModels.com, dat lijkt mij een mooie eerste quad om het onder de knie te krijgen.

De komende tijd zal ik het forum een beetje doorlezen en nog wat vragen stellen voordat ik definitief besluit welke uitrusting ik ga aanschaffen.

Tot snel!

Welkom op het forum !

Welkom en succes!

Welkom Veghel :slight_smile:

Welkom Bas!

Er wonen zeker forum leden in de buurt. :wink: We spreken regelmatig met een paar man in Oss af maar dat topic had je al gevonden zag ik. :thumbup:

Welkom [member=450]killabie[/member]!

Die set die je gelinkt hebt zou ik niet bestellen. De ontvanger die erbij zit werkt vast prima maar is nogal massief, dat kan veel kleiner (en handiger). Kijk even naar de FrSky D4R-II, dit is de meest gebruikte ontvanger binnen het quad-racen. Lekker klein en ppm (dus minder kabels nodig). Je zal dan nog steeds de module voor je remote nodig hebben, deze is los niet te krijgen bij HK maar wel bij banggood.

Ik heb verder geen ervaring met deze module in combinatie met je remote, misschien dat iemand anders hier nog info over kan verstrekken?

[member=250]jaimevisser[/member] bedankt voor de link naar banggood. In de reviews van banggood heeft iemand geschreven dat zijn FF-9 (Futaba 9CHP) een tweede leven heeft gekregen. Ik heb de module besteld, voor 25 euro is het wel de moeite waard. Gelijk ook de D4R-II mee besteld.

Welkom