Aangenaam

Hallo allemaal,

Ik ben Theo en ik kom uit Katwijk aan zee (ZH) waar ik samen woont met mijn vriendin en 3 kinders, voorderest ben ik in het dagelijks leven all-round medewerker technische dienst, hoofd BHV en vrijwillige brandweerman.

In een ver ver ver verleden ben ik altijd wel bezig geweest met RC auto’s en boten maar sinds kort heb ik mijn interesse laten vallen in drones/quadcopter, en omdat ik van snelheid houd in racing drones.
Op dit moment ben ik al een aantal weken bezig met het speuren van internet voor een beginners 250 race drone om aan te schaffen, maar ben er helaas nog niet helemaal uit, dus misschien heeft er iemand nog ideeën voor me?

Voorderest kijk ik er naar uit om hier op het forum me draai te vinden en me nieuwe hobby verder uit te breiden.

Grtzz Theo

Welkom Theo!

Welkom op het snelste forum van Nederland :slight_smile:

Welkom! Als je weinig zelf wilt researchen, bestellen en solderen is de Immersionrc Vortex een hele goede. Twee man hier in Groningen vliegen daar mee, zit goed in elkaar Maar dat is minder leuk qua bouwen natuurlijk, dat is bijna net zo leuk als het vliegen :slight_smile:

Bij quadcoptersenzo.nl hebben ze de zmr250, die ik nu ook aan het bouwen ben. Lekker goedkoop en toch full carbon. Anders zijn de Blackouts erg populair, maar al een tijd out of stock. Zijn verder nog 20 opties, maar die zijn hier op het forum wel te vinden :slight_smile:

Dank allemaal,

wil inderdaad een beetje zelf bouwen dus had al een beetje me oog laten vallen op een walkera runner 250 DIY kit maar zover ik begreep was die niet full carbon dus toch wel breekbaar , al moet ik wel zeggen dat het een mooi prijsje is voor een beginner.
Die zmr250 is idd een zacht prijsje ja, er moet daar alleen nog geen idee wat allemaal bij natuurlijk

Welkom Theo,

Mijn advies zou echt zijn om zelf te gaan bouwen.

Waarom ?

• Het is leuk :thumbup:
  • Je leert er zo veel meer van als je het zelf doet.
  • Bij een crash weet je al precies hoe het werkt en hoe het te vervangen.
  • Het is leuk…had ik dat al gezegd ha ha.

Wat te kiezen…ZMR250, Mini H, Kim Pro…

Heel veel keuzes…zelf heb ik nu 6 mini’s en nu dit leuke framepje onderweg.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_83161__HobbyKing_8482_RoboCat_275mm_Racer_Quad_Green.html

Wat kost een mini…zonder FPV

Los materiaal : kabels, krimkous, lipo plugs, leds >> 15 euries

Laten we dus zeggen 215-250 Euro voor een quad.

Dan nog zender + ontvanger + lipo’s + lader + Fpv gear

Goedkoop is zelfbouw dus niet echt als je alles gaat optellen.

Nadeel dus : kosten ;D

Als je kijkt naar de RTF Walkera runner dan is het voor die prijs bijna niet te maken…maar wat je al zei…hij schijnt nogal breekbaar te zijn.

Goeie info, dankje schikte :thumbup:

yep mee eens
zelf bouwen helpt ook als je moet repareren .
dat ga je zeker doen zelfs met één die al in elkaar zit.

Hallo Theo,

Ik heb me hier net op het forum aangemeld en woon ook in Katwijk. Mijn quadframe en alle losse onderdelen heb ik besteld bij Hobbyking, banggood en via aliexpress. Goedkoper kan het niet én het is leuk om te bouwen. Als je info wilt en het spul wilt zien, dan kan je altijd even langskomen.
Groet,

Daniel

Heej daniel, das goed om te horen en berg erg benieuwd ja, zelf ben ik nog druk bezig om te kijken voor dingen aan te schaffen (alles op z’n tijd).
Maar als je eerdaags je kunsten buiten gaat vertonen wil ik er wel bij zijn uiteraard, had je uberhaupt al een plek gevonden dan in de buurt?

Ik ben net nog even geweest, snel 2 accu’s gevlogen voordat het te donker werd. Ik vlieg op het lege veld tussen de golfbaan estec en de athleticbaan. Prima veldje!

das ook een mooi plekje ja , heb ze wel is vaker zien vliegen daar plus je hebt een mooi stukje asfalt/weg waar je mooi kan parkeren en zitten.

geef even een gil als je weer gaat, ben erg benieuwd.

Hoi TvR_NL,

Welkom hier.
Ik ben ook pas nieuw hier en een beginneling, ik vlieg nu ook een runner 250 maar dat ding is zo zwak als het maar zijn kan, na 2 vluchten had ik al mijn powerboard en de rest doormidden met een crash en duurde weer 11 dagen voordat ie uit china binnen was koste weer wat euro’s. In nederland natuurlijk duurder en 2 weken levertijd.

Ik wil er binnenkort ook zelf een gaan bouwen, daar heb je toch wel meer aan die je later nog kan ombouwen.
Heb er nog niet veel verstand van maar heb al veel het internet en forums door gevlogen…uhhh gesurft :stuck_out_tongue:

Ik ben gevallen op een ZMR 250 of de Sharpu 210 die binnenkort uitkomt bij getfpv of de Emax Nighthawk 250 Pro Carbon/Glasvezel die blijkt sterker te zijn volgens quadcopterenzo, weet niet als dat zo is.

Groeten,
Dennis

Heej Dennis,

Had zelf in het begin ook de overweging om de runner aan te schaffen voordat ik hier op het forum terecht gekomen was, maar daar ben ik ondertussen wel vanaf gepraat.
Ben nu nog bezig om de losse onderdelen bij elkaar te zoeken om eerdaags te beginnen, maar de ‘keuze is reuze’ heb de ZMR250 v2 nu op de lijst staan maar zit nog te dubben welke cobra motors er bij te nemen.

Grtz Theo

Hoi theo,

Mocht je toevallig tijd hebben. Ik ga over een half uurtje een vliegpoging wagen :smiley:

Welkom :slight_smile: Mooi dat je gaat beginnen maar vergeet vooral snel die naam Walkera, da’s veel rommel voor veel geld :wink: Misschien kunnen ze prima andere multicopters maken maar van hun “racers” moet je ver weg blijven.

Er is hier op het forum genoeg te vinden wat je zelf zou kunnen bouwen. Als je Lego leuk vond en een beetje kan knutselen dan valt dat reuze mee hoor.

net weer te laat om te lezen :crazy:

thnxs , ben er inderdaad helemaal vanaf gestapt en ondertussen al bezig met spullen bij elkaar te zoeken voor de zelfbouw