7mm schroeven t.b.v. motoren

Eerst waren de 3mm armen vrij standaard. Nu zie je ook steeds vaker 4 en 5mm.
Voor de 3mm armen gebruik je 6mm bouten in de Cobra motoren.
Voor de 5mm armen gebruik je 8mm bouten in de Cobra motoren.

Je snapt hem al… Voor de 4mm armen zouden 7mm bouten perfect zijn. Eén ring er onder en het zit strak.
Maar ik kan dus nergens 7mm schroeven vinden. China lijkt de enige te zijn die dat kan leveren. Maar daar heb ik weer mijn twijfels over de kwaliteit. Al vaker een schroef gehad die meteen dol is na één keer schroeven.

6mm gebruiken is niet handig. Dan zit er maar 2mm in. Dat is er bij een harde crash uit te trekken denk ik.
8mm zou kunnen met 3 ringen er onder. Maar daar heb ik geen goed gevoel over.

Iemand een adresje voor 7mm schroeven? Of hoe hebben jullie dit op gelost met 4mm armen?

Mijn frame kwam met 6mm boutjes voor de motoren. Ik doe er geen ringetje onder, dat heb ik bij mijn huidige quad overigens ook niet. Gebruik je een ringetje om het frame niet te beschadigen of om hem vaster te zetten? In het tweede geval kun je ook wat loctite gebruiken.

Probleem is dat met 6mm bouten (zonder ring) de schroefdraad er niet ver genoeg er doorheen zit bij 4mm armen.
En bij 8mm bouten steekt hij er te ver doorheen waardoor hij de motorwindingen raakt.
Dan kun je er natuurlijk ringen tussen zetten, maar dan heb je er drie nodig. 7mm bouten met een ringetje zou perfect zijn.
Alleen lijken die dus slecht verkrijgbaar.

Dan word het een plaatje maken van 7mm dik, schroefdraad erin, schroefje erin (die langer is dan 7) en slijpen of vijlen maar. Als je hem er weer uit draai is je draad nog intact en kan je het braampje er zo af halen.

Kost wel ff wat tijd, maar dan heb je ook wat. :stuck_out_tongue:

Bestellen uit china kost ook wel wat tijd. En dan koop je ze meteen per 100.

Dat is idd wel het makkelijkste.

6mm schroeven gaan prima icm. 4mm armen, het stuk waar het schroefdraad bij cobra’s in zit is ook maar 2.5 mm dik dacht ik.

Voor de 4mm EpiQuad en Tiger 1806 motoren heb ik 8mm M2 schroeven uit België laten komen. Er zaten geen schroeven bij het frame en niet bij de motoren. Ik neem aan dat als de motoren normaal kunnen draaien dat deze schroeven de motorwindingen niet raken? Anders heb ik alsnog een probleem.

Voor cobra 2204 motoren zijn 8mm schroefjes net iets te lang.

Yep, de windingen van de Cobra zitten vrij dicht op de bevestigingspunten van de motor helaas. Vandaar dat 7mm perfect zou zijn.
Ondertussen zijn er al 7mm bouten vanuit China onderweg… We gaan zien of het een beetje kwaliteit is!

Via Ebay gewoon te krijgen toch? Zowel in m3 als m2 .

Heeft er niemand Dremeltje… zo gepiept met een slijpschijfje om 1 mm in te korten… Wist zelfs niet dat er 7 mm schroefjes bestonden… :lol:

Of gebruik een striptang

Hier mee kun je ook boutjes inkorten

Facepalm… :S

Wel eerst M3 moertje op draaien, anders is je schroefdraad op het uiteinde naar de kl… haaien…

Tja… alles kan, maar ben soms te lui voor dit soort dingen en koop het dan liever af!

Ook weer ‘made in China’… Blijf daar toch huiverig voor. Al aardig wat schroeven en stekkers voorbij zien komen van zeer zwakke en slechte kwaliteit. Juist daarom was ik op zoek naar een Nederlandse shop of zo die over het algemeen wel goeie kwaliteit leveren.

Conclusie:
Nee, alleen de chinezen zijn gek genoeg om 7mm schroefjes op de markt te brengen.