3s naar 4s

Hallo,

Ik wil dus van 3s naar 4s overstappen maar mijn huidige setup kan dit niet aan.

Mijn motoren kunnen het waarschijnlijk wel handelen maar de esc’s iig niet.
Als ik nou zwaardere esc’s erop zet, moet ik dan die dingen nog instellen ofzo?
Of kan ik ze gewoon vervangen en dan gewoon gelijk weer vliegen?

Dit is eigelijk mijn grote vraag.
Want ik heb er niet zoveel verstand van.
Voor de rest hoef ik tog nix te vervangen als ik naar 4s overstap?

Ben benieuwd naar het antwoord ;D
Want ik hoop dat ik die esc’s er gewoon op kan zetten en dan knalluh!!

Welke esc’s heb je ?

Meeste esc’s kunnen 4S namelijk prima aan.

Ik heb geen idee wat erop zit…
Heb me drone kant en klaar gekocht maar op hun site staat dat het niet kan.
En volgens mij zijn het 3A en das te weinig volgens mij

Het is een storm racing drone 250 type a

3A kan 3s niet eens aan. Je zal altijd de esc willen flashen naar de laatste firmware en draaieichting e.d. Moeten veranderen. Dit kan met blheli tegenwoordig heel makkenlijk via de naze!

Genoeg youtube filmpjes die dit process laten zien en dat gewoon nadoen. [emoji5]

Wat je net allemaal zegt klinkt erg Chinees voor mij…
Ik heb al op YouTube gezocht maar kan niet echt pecies vinden wat ik zoek…

Ik heb er echt de ballen verstand van…
Ik maak alleen maar vlieguren :smiley:

Ik heb even gekeken maar het lijkt er op dat ze Emax esc’s hebben ge-rebrand dus 4S zou prima moeten kunnen met die setup die hun verkopen.

Ja maar ze hebben nu een nieuw model ik heb nog het eerste model. Niet de v2
Maar er staat toch ook dat er geen 4s opkan?

Weet ook niet of het emax esc’s zijn… er staat nix op.

En ik weet niet wat gerebrand is…

Ow je bedoeld dat ze ze een ander naampje gegeven hebben!
Haha moguh. …

Wat zou er fout kunnen gaan Als ik er gewoon 4s insteek?

Zoek eerst eens goed uit welke onderdelen direct op je accuvoltage aangesloten zitten.

Zoek vervolgens uit wat het maximale voltage is voor die onderdelen.

Kunnen al die onderdelen het 4s voltage aan dan kan je zonder problemen 4s draaien.

EVT een mailtje naar de verkoper of fabrikant doen, die kunnen het vaak precies vertellen.

Duidelijk😂

Ja misschien minder vlieguren maken. En eerst zorgen dat je weet wat je vliegd. Youtube en rcgroups modelbouwforum.

Jammergenoeg geen tijd voor…
Ik drink ook graag bier maar heb weet ook niet precies hoe ze het maken​:joy::joy:

De A versie was voor 3 cell dus neem aan dat die esc’s het niet aan kunnen. Zou gewoon voor de veiligheid de esc’s vervangen :slight_smile:

Here is the link saying no to 4S

BTW, change the prop to 5x4.5 (5045) or take 6x4.5 and cut them to 5 inch and you will get your punch! :slight_smile:
Beantwoorden ·

Onkelaasmund 10 maanden geleden
+Jerome Demers Hey. My brother said the motors could handle it but not the speed controllers, but I will check it out after work today. He also talked about changing the props.
Beantwoorden ·

Onkelaasmund 10 maanden geleden
+Jerome Demers I’m waiting for my brother to reply to me regarding the motors, but for now I see you are only supposed to use 3s but this guy is using 4s: https://www.youtube.com/watch?v=pUCLteKK-c0

In dat filmpje waar het wel zou kunnen zeggen ze dit…

Is that the 12A emax you are using? Are they ok on 4s? I thought they were 2-3s rated? Will be great to know if they can handle 4s too! Thanks
Beantwoorden ·

Antwoorden verbergen

Optamizm 4 maanden geleden
+Bishop Vick It’s not about what the “s” rating the ESCs are rated for, it’s the combination of what your motors pull at full throttle, the type of fan you use and the battery cell count all combined… As long as it all doesn’t go over the 12A at full throttle, then you’re good to go!
Beantwoorden · 1

ovres 4 maanden geleden
+Optamizm You have to detach the BEC, by removing the + wire. Otherwise it burns on 4S.
Beantwoorden · 1

Optamizm 4 maanden geleden
+ovres Ok, thanks for letting me know. :slight_smile:

2300Kv cobras zijn ook maar 2-3s rated, maar maar weinig die minder als 4s vliegen:

Niet weten hoe je racequad werkt (in ieder geval de basis) is net zoiets als niet weten hoe je ruitenwisservloeistof in je auto moet doen. Je kan het iedere keer door iemand anders laten doen maar als je een klein beetje moeite neemt is het echt geen uitdaging.

Ja dat de motors het aankunnen ben ik niet zo bang voor…meer voor die emax esc’s die er waarschijnlijk op zitten :slight_smile: