3s naar 4s Tiger MN1806

Binnenkort wil ik van 3s overstappen naar 4s. In de specificaties van de Tiger MN1806 staat:
No.of Cells(Lipo)…2-3S

Nu meen ik mij ter herinneren dat ik filmpjes gezien heb waar deze motoren power krijgen van een 4s lipo. Kan iemand bevestigen dat dat inderdaad kan? Of is dat misschien toch niet verstandig?

De rest van mijn setup is als volgt:
LittleBee’s 20A.
EpiPDB met Polulu en Naze32 rev6
4045BN triblades, maar heb ook nog 4040BN triblades en 4045BN 2-blades liggen.
Epiquad 180H frame
5V LED’s

FPV apparatuur heb ik nog niet, maar dat gaat de volgende stap zijn. Ik ben van plan niets anders te doen dan een 4s Lipo te gaan aansluiten. Zie ik misschien nog iets over het hoofd? Dat hoor ik dan graag.

Bij de Cobra motoren lees je hetzelfde…

Ik heb ze zelf niet, maar hou gewoon in de gaten of ze heet worden in het begin bij hoge RPM.
Zou allemaal geen probleem moeten zijn.

Moet inderdaad kunnen :slight_smile:

Motor and ESC

First question to ask is: can your motor and ESC handle 4S? For both increased voltage and current.

Popular 3S motors such as DYS 1806, EMAX 1806, T-Motor MN1806, Cobra 2204 2300KV and so on have been tested on 4S and seems okay. Of course you do it at your own risk, motors rated for 3S are not really designed for 4S, but it gives you the immediate results. It would be ideal to upgrade your motors to 22xx class with lower KV around 2000 whenever you can. (for example Cobra 2204 1960KV, or Cobra 2208 2000KV)

Ok, bedankt voor jullie antwoorden!