25/200 mw vtx kopen ?

Hallo,

Ik zit heel erg te twijfelen over de vtx. Bij het ene evenement: vliegen met 25mw vtx en bij de andere 200 mw vtx… Wat zouden jullie kopen ? (Zelf heb ik een 400mw skyzone)

Groetjes,
Dennis

Beetje lastig… bij ons in de groep hebben we bijna allemaal een 25mW en een 600mW.
25mW voor wedstrijden en binnen, 600mW voor buiten.
200mW voegt weinig toe. Te veel om samen met 25mW te vliegen en te weinig om met 600mW te vliegen.
Enige waar ik nog 200mW tegen kom is bij buitenlandse wedstrijden. Daar ligt de eis vaak van 25mW tot 200mW.
Wat ik dan weer niet snap… die twee vliegen namelijk moeilijk samen.

Het wordt tijd voor switchable VTX. Er zijn er al een paar, maar kwaliteit is over te twisten.
Volgens mij is de TBS Unify Pro de enige die dit fatsoenlijk uitgewerkt heeft. Al heb ik hem zelf nog niet geprobeerd.
Benieuwd wanneer ImmersionRC met iets nieuws komt. Wordt tijd…

Ah oke. Ik vind het ook heel erg lastig… Eerst maar sparen voor 25 want die moet ik sowieso hebben. Dan maar kijken naar een 600 ofzo [emoji53]

@Royce

Op een ander forum zeggen ze dat een 200 handig is… Wat moet ik nu…

Dan ben ik toch wel benieuwd welke argumenten ze daar voor hebben.
200mW is leuk als je alleen vliegt, maar in groepen ga je meestal onderuit.
Voornamelijk omdat in Nederland 25mW en 600mW erg veel gebruikt wordt.
Daar past de 200mW lastig tussen in groepsverband.

Kijk dus vooral waar ze in jouw groep mee vliegen. Dat lijkt me het handigst.

Ik ben nieuw in de FPV wereld dus ik heb nog niet mee gedaan aan evenementen wat ik dus wel van plan ben. Ik heb een skyzone 400mw zou ik die ook kunnen gebruiken inplv een 600mw ? Dan koop ik alleen een 25mw.

Proberen kun je het altijd… de kans is wel aanwezig dat jouw 400mW weg gedrukt wordt door de 600mW, als die aanwezig zijn.
Bij ons vliegt er soms ook een 200mW tussen de 600mW’s. Dat vaak fout, maar soms ook goed.

De vraag is ook hoe strak de frequenties van de Skyzone VTX zijn. Of hij stoort op andere naastgelegen kanalen.
Niet elke VTX is even zuiver namelijk. ImmersionRC heeft wel een aardig goede reputatie.

Het kan dus zijn dat wanneer jij een goedkope chinese 25mW VTX gebruikt tussen andere 25mW VTX’en, mensen alsnog gaan klagen omdat je op hun kanaal uit zend. ImmersionRC is dus vaak een veilige haven zonder problemen.

Als iedereen in de groep met 200mw zou vliegen, dan zou dit perfect vliegen.

Maar helaas is 600mw de norm geworden in Nederland.

Te koop bij Hobbyking, EU warehouse, 33 euro.
Draadje doorknippen, pcb is voorzien van cut-out [emoji1]
Jumper erin gesoldeerd, jumper rechts=25mw, jumper links=600mw.
(hardware mod op eigen risico !)

Dat lijkt interessant. Ik zal er eens naar kijken :slight_smile:

Het komt er eigenlijk op neer om een immersion 25 en een immersion 600 te kopen…

Moet er beslist raceband op zitten of kun je hier ook mee vliegen bij evenementen ?

En als ik dat op mijn pdb wil doen dan staat hij rechts of linksom…

Er zit raceband op die vtx ! staat niet in de beschrijving, maar check de tabel die in de beschrijving staat (band D)
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_89791__Quanum_ELITE_QE58_6_5_8GHz_Selectable_25mW_600mW_Wireless_AV_Transmitter_EU_Warehouse.html

Nog niet in de praktijk getest, doe ik vanavond en meld me dan weer.

Zou ik die kopen moet ik hem wel scheef zetten. Misschien dan jigtail ertussen ofzo.

Yep, is gewoon raceband, werkt op mijn raceband ontvanger.
Meegeleverde ‘manual’ vermeld ook de R band in de tabel.
33,- euro in het european warehouse van HK, prima deal vind ik.

Of wachten op de TBS unify Pro 5g8 begin april leverbaar gaat rond de 60 euro kosten. Heeft een wisselbaar vermogen van 3dBm (25mW), 23dBm (200mW), 27dBm (500mW) en 29dBm (800mW). gewoon knoppie drukken niks solderen en jumperen

Thathpiguyreview

Super ding! Maar weet nog niet hoe ik die mooi op mijn pdb kan zetten [emoji53]

Die ziet er fantastisch uit! Misschien is die keus wel beter. Waar zou je hem kunnen kopen denk je begin april ?