23 APRIL >>> EINDHOVEN CUP 2016

Pilots! Get your tickets now!

Untill 31 march with early bird discount!

https://www.eventbrite.nl/e/tickets-eindhoven-cup-fpv-drone-racing-by-formulafpv-kamera-express-22501846629?

Nog even wat extra informatie over de race op 23 April.

De race wordt gehouden tijden het Dream& Dare festival ter ere van het 60 jarig bestaan van de TU Eindhoven.
Kijk hier voor het hele programma https://www.tue.nl/en/university/news-and-press/calendar/22-04-2016-60-years-of-tue/
We verwachten 20.000 bezoekers op zaterdag en 6000 op zondag.

Als deelnemer aan de race krijg je toegang tot een aantal speciale onderdelen van het festival.
Je krijgt een lunch en drankjes aangeboden, maar nog leuker is het avond programma met optredens van o.a Jet Rebel en Chef Special

De zondag erna wordt er ook nog gevlogen maar we zijn nog aan het nadenken over het programma.
We willen deze dag gebruiken om het drone race te promoten.
We overwegen om een race te organiseren voor piloten die nog niet an een race meegedaan hebben en eerst eens willen kijken of ze het kunnen. We gaan dan racen met 4-8 piloten te gelijk. Verder veel demonstraties en uitleg aan bezoekers en toeschouwers.

Heb jij ideeen? Deel ze hier met ons of stuur mij een PM.

Leuk Leuk! ik kom zeker… wel nog veel te onervaren om mee te racen

[member=744]Knetje[/member] Daarom zit ik te denken om voor piloten zoals jij dezelfde baan zondag ter beschikking te stellen. Kan je mooi je tijden vergelijken met de mannen van een dag ervoor ;D

Ow dat zou ik wel echt heel vet vinden. :smiley: :thumbup: :thumbup:

@wired , Als er inderdaad gevlogen kan worden door beginners dan houd ik me ook aanbevolen.
Heb sinds een paar weken een Epiquad 180, en kan wel wat oefening gebruiken [emoji19]

[member=744]Knetje[/member] [member=738]hvbuel[/member] Je kan nu tickets kopen.
Als je al een ticket hebt voor zaterdag is zondag gratis.
We gaan het snel promoten dus sla je slag

[member=260]Wired[/member] Super, bedankt!. Dan moet ik met spoed op zoek naar een 25mW (raceband) vtx. Momenteel namelijk alleen in het bezit van een 200mW. verder nog wat vragen:

• Is er de mogelijkheid om je Lipo’s op te laden daar ?
  • Mag je vrij over de baan vliegen (oefenen) of is het alleen deelnemen aan heats ?
  • Welke ticket op zaterdag geeft ook toegang tot zondag ?

Bedankt!

Dank voor je input. Heb het gebruikt om de tekst te verbeteren.
Ja je kunt er opladen.
Het is oefenen en indien gewenst ook een paar heats (tegen andere beginners)
Als je zaterdag meedoet met de race hoef je voor zondag geen apart ticket te bestellen.

[member=744]Knetje[/member] Lukt het niet met de 25mW laat het me dan weten dan kijk ik wat ik voor je kan doen.

Ingeschreven voor Zondag.
ik heb allen mijn motorstop niet aan ivm airmode, en zal proberen niet te vergeten die aan te zetten, maar just in case, is er toevallig een laptop aanwezig met cleanflight configurator waar we gebruik van kunnen maken ?

Leuk. Tot dan!

Het is altijd het beste om je eigen apparatuur te hebben maar ik denk dat wij daar wel een laptop hebben ja.

[member=260]Wired[/member] , Ik heb een reservering staan voor n ImmersionRC 25mW RB & Uno 5800 receiver RB. Alleen verwachte verzend datum is 7 april (backorder), dus het zal er om hangen of ik het voor die tijd ga ontvangen. Mocht het niet zo zijn, zou hulp fijn zijn :oops:

Momenteel vlieg ik Eachine ET200 icm Boscam RC832

Ik heb de stoute schoenen aangetrokken… Ik ga het 23 april proberen. Kan zondag niet :lol:

[member=744]Knetje[/member] wel leuk dat je ook een raceband ontvanger koop maar dat is niet nodig voor ons evenement. Wij hebben 8x Immersion 5.8GHz groundstations die door de racers gebruikt gaan worden. Je hebt dus alleen een raceband zender nodig.

Tijdens de race verwacht ik dat we met 4 tegelijk gaan vliegen maar op zondag gaan we ook proberen met 8 piloten tegelijk te vliegen :o

Dit klinkt als een leuke kans om eens kennis te maken met het georganiseerd racen! Ik ga me ook inschrijven voor de zondag :slight_smile: Maar ik moet ook nog voor die tijd een 25mw raceband vtx zien te scoren. Iemand tips voor een webshop met snelle levering?

Mij lijkt het ook wel een toffe om dit mijn eerste race te laten worden, ben alleen niet in het bezit van een raceband raceband vTx.
Ik vermoed ook niet dat dat voor die tijd gaat lukken helaas

In de regel is het mogelijk om het in 1 - 2 weken binnen te hebben hoor :-).

Als je geld hebt wel ja

[member=703]Sjeses[/member] [member=750]gicks[/member] Deze bijv? ca. 20-30 euro en dan 2 weken http://www.banggood.com/Eachine-ET25R-FPV-5_8G-40CH-25mW-Mini-Transmitter-With-RaceBand-Race-Band-p-1023853.html