2015-12-13 NK Podracing @ Hoog Catharijne Utrecht

Op zondag 13 december werd in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht de eerste NK Podracing gehouden.

Dronepiloten battelden om de Nederlandse titel tijdens het NK Podracing.

Met geslepe propellers en de opgevoerde motoren vlogen de Podracers met hun drones rakelings langs etalages, displays, kerstverlichting en publiek. Vanwege de veiligheid voor het publiek hebben de piloten ‘s nachts getraind met vliegen. Niet alle drones en camera’s hebben het overleefd, maar Podracing is dan ook een afvalrace.

De wedstrijd is gewonnen door FPV piloot TheRCtest (Sander Welgraven)

Meer foto’s zijn hier te vinden: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.870961223017359.1073741841.307430952703725&type=3

Wat een mooie set foto’s weer! Vind het knap hoe je ze scherp op beeld weet te krijgen midden in de lucht. De autofocus zal er moeite mee hebben!

NL races ? waar is Boris B en Metall Danny dan ??

Sander Proficiat man 8)

Hahaha, de media heeft het flink opgeblazen allemaal helaas. Van een demo-race werd het omgetoverd tot ‘NK Podracen’ door het reclamebureau wat er achter zat. Om er een mooi thema voor de Man Cave in Hoog Catharijne omheen te vouwen. Die hadden het evenement georganiseerd. Er liepen ook Star Wars gasten rond bijvoorbeeld. Eigenlijk een promotiestunt dus. Podracen blijkt iets met Star Wars te maken te hebben of zo, wist ik ook niet. En uiteindelijk komt RTL nieuws/Bright TV en RTV Utrecht om de hoek zeilen en maken er gewoon een NK drone racen van…

Ik kan in ieder geval zeggen dat ik aan het eerste NK drone racen heb meegedaan hahahahaah!!
Het was vooral gezellig en we hebben weer wat rondjes kunnen maken. De rest moet je met een korreltje zout nemen :wink:

Dit filmpje werd gisteren/vanmorgen om 5:30 getoond op SBS6.

:yt:

Dat was het introductie filmpje, voorafgaand aan het evenement.