2 x qav probleem

Beste fpv.

Ik heb 2 x een qav 210 met beide heb ik het zelfde probleem. Het probleem is dat de quads uit de lucht vallen bij een punch. Dit is alleen het geval als ik op 4s vlieg.

Setup van qav 1
Cobra 1960
19 amp spider blheli 14.4.
Naze32 rev6

Setup van qav 2
Cobra 2100 kv
Naze32 rev 6
20 amp dys.

Iemand een idee.

Gr ronald

Dat ze dat beide doen is wel heel raar… de spec van de naze32 rev6, vind ik al verdacht. Heb ze zelf ook allemaal moeten slopen en vervangen door problemen met de MPU6500… Je kan eventueel een blackbox bestand bewaren en eens kijken of de gyro’s het laten afweten…

Ja een blackbox bestand heb ik wel eens van me naze32 afgehaald maar als ik het open krijg ik allemaal tekens en cijfers

Ik denk haast dat het in de naze32 zit

Als ik ‘Rev6’ zie staan, dan wordt ik vaak al huiverig. Teveel problemen mee gezien.
Maar vraag me af of het uit de lucht vallen daar ook bij hoort. Klinkt meer als een BlHeli probleem wat vooral bij 14.5 voor kwam, maar soms ook bij 14.4. De DYS20A zijn daar geen positieve inbreng in denk ik…

Hoe heb je gecalibreerd? Hoe staan je min en max_throttle waarden in BlHeli en je FC?
Gooi anders eens een CLI dump hier… Daar kun je vaak al veel aan zien. En ook je BlHeli instellingen.

Moet je de app “Cleanflight Blackbox Explorer” downloaden. Daar kan je de gegevens van de blackbox mee bekijken

Dan kan je zien of de gyroscopen tilt slaan of niet…

Hoe valt de quad uit lucht? Recht naar bedenen, flipt hij langzaam of snel, over 1 of meerdere assen?
Als je een blackbox log hebt van de crash, kan je die hier posten op het forum, misschien kunnen wij er dan iets aan zien.

Hoi starlite.

De quad valt vrij snel om zijn as. Ik heb het idee dat hij iedere keer de zelfde kant op flipt. Vanavond ook nog effe gevlogen maar dit is geen vliegen. Ik zal morgen de blackbox eens bekijken.

Gr ronald