2 de hands race quad

hallo
ik heb een race quad gezien die ik wil kopen evt
waar moet je nu en dan op letten
ben niet al te ervaren maar kan wel een quad
rustig besturen.
met wat risico
de gene die ik gezien heb is een
thug 180 v4 race drone

Drone is opgebouwd uit een nieuwe naze32 acroflight (cleanflight software) originele thugframe pdb met 5v pololu regelaar, 4"

Welkom Michel!

Leuk frame hoor, volgens mij.
uiteraard zijn de motoren en esc’s in de complete combinatie ook erg belangrijk.
Ongetwijfeld zal het wel lekker vliegen (of de vorige eigenaar moet een goeie fout hebben gemaakt).

Check ook even wat voor vtx erin zit. Als je samen wilt vliegen met anderen is het gewenst om er Raceband op de hebben en een maximaal zendvermogen van 25mw.

En het is goed te weten dat als ie nú nieuwe spulletjes koopt…het over 3 weken weer veroudert is en theoretisch 2 keer zo snel gaat :slight_smile:

Nu gaat dat laatste met de vliegskills doorgaans niet zó snel…maar houd er wel rekening mee dat als je eenmaal gaat racen, het niet lang meer zal duren totdat je weer wat nieuws wenst :wink:

Goeie investering in goggles en RC zender is ook erg op z’n plaats. Ik heb in het begin denk ik iets van 250 euro uitgegeven aan wat goedkoper spul omdat ik daarna dacht te upgraden…het is toch echt wel beter om gelijk het goede te kopen. Als je netjes met de goggle en zender omgaat…is het evt binnen een dag weer als tweedehands te verkopen.

Kijk dus ook uit naar bijv een FrSky Taranis en een goggle van Fatshark.

een Esc’s zijn zo goed als nieuw fvt littlebee 20a met de nieuwste blheli software erop en oneshot enable,

motoren zijn zo goed als nieuwe sunnysky x2204s 2300kv

frsky djt module en een D4R-II 2.4ghz ontvanger met telemetry functie.

staat nog meer bij de advertentie

goggle heb ik .maar die gast had er geen cam in zitten hij vlieg l o g
maargoed die optie is zeker te plaatsen

hou er rekening mee dat de fpv apparatuur op zo’n klein relatief lastig te plaatsen is, als de verkoper een redelijke bouwer is moet het frame qua kabelwerk heel netjes zijn. Dit kan je beoordelen aan de hand van foto’s van internet. De quads die in 2014 populair waren zoals de Blackout en ZMR250 zijn vaak vrij slordig en thug 180, Armattan Morphite 155x, Lisam ls210 zijn recenter en vaak wel netjes gebouwd.

Hij moet in zijn build ruimte over hebben gelaten voor jouw vtx eventueel extra pololu en fpv cam. de Sunnysky motoren zijn ondertussen een beetje ouderwets, zou kunnen dat ze van een andere build afkomen.

ik zou dus kijken of je genoeg ruimte hebt
of de motoren speling hebben
beschadigingen, krassen enzovoorts om een idee te krijgen hoeveel plezier er al reeds uit de onderdelen gehaald is :wink:

zie geen beschadegingen
de moertjes zijn wel kaal zo hier en daar.
de 2.2 4c accu die missen een beetje van hun folie aan de buiten kant,
hij heeft er me gevlogen en
pouwer genoeg.
voel geen speling als ik aan de probs voel
de bedrading ach ik zie hier en daar kleine draadboomjes
en ik verwacht niet dat elke draad strak langs andere draden moeten lopen.
je zou evt zelf moet zien en oordelen want ik zie dit voor het eerst in real time voor me neus.
doe wel elektra kwa mn werk,dus een beetje inzicht lukt wel .
maar een real builder weet het beter te oordelen.
ik ben zeer tevreden in mijn ogen voor een 2 de handje.

zitten er 2200mAh accu’s bij? welke C waarde? die zal je wel moetten vervangen voor iets lichters ben ik bang, op 1806 4 inch ben je beter af met 1300 mAh of misschien zelfs 1000 mAh maar dan wel met hoge C waarde

hoi
er staat 2200mah 45-90c discharge

ik heb zelf een 155mm frame met 4 inch propellers, mijn accu’s zijn 1300 mAh 45-90C en 155 gram. Met mn 1800 4s accu’s van een andere quad vliegt hij prima alleen is het belastend voor de motoren die moeten harder werken. Verder is het net of je van een bestelbus naar een hatchback gaat maar je dezelfde motor houdt. Veel vlugger en wendbaarder dus. Ook is het maar de vraag of je er langer mee kunt vliegen omdat je een bepaald optimum hebt in gewicht- maat propeller en accu. een 2200 mAh accu zal continu op volgas moetten gevlogen moetten worden en is dan misschien sneller leeg dan een 1300 op een 4 inch frame

edit met je 22xx motor moet je geen 1000mAh accu nemen die is dan wel weer beetje licht, ik vlieg zelf met 1806 2300kv

hij zij wel iets over de props ,deze vliegen volgens hem het fijnst en ik snapte hem wel waarom
triple pusher 4x4.5x3 props
merk hq of merk gemfan bullnose props
deze probs staan veel schuiner en vangen beter de wind
maargoed als ik het goed begrijp zou de accu wat lichter mogen met deze motoortjes van x2204s 2300kv

is dit een goed cam voor mn drone
Foxeer Arrow HS1190 600TVL met OSD

die motoren kan je een groter frame mee aansturen in principe, is een motor die eigenlijk voor 250mm frames verkocht is back in the day. Voor 4 inch probeer je dan om er profijt van te hebben eigenlijk zo extreem mogelijke propellers op te zetten omdat je anders een te zware motor hebt. Je moet een balans vinden in de toegenomen lift t.o.v. de efficentie en vermogen die weer in verhouding staan tot je accu keuze

edit: ik gebruik hs1177 cameras zoals zovelen, dit is daar een van de opvolgers van.

fijn dat ik het een en ander weer te weten gekomen ben .
het blijkt nu wel
hij heeft denk ik het uiterste er uit wilde halen denk ik
volgens mij is em dat wel gelukt. die motortjes die kunnen wel wat hebben.

oja en deze heb ik ook nodig toch
Foxeer TM25 Switcher 25/200/600mW vtx
en ik denk een fatshak antenne

je kan eigenlijk een beetje 2 kanten op met een build, of alles zo licht mogelijk of alles zo krachtig mogelijk. De lichte optie is dan voor LOS acro vliegen interessant en de power optie voor fpv en racen. de lichte optie kan zijn met 1000 mAh accu en dan 1306 motoren en 3s vliegen bij wijze van (Bijna niemand doet dit)

2204 of 1806(liggen niet zo heel ver uit elkaar) en dan 4s heb je veel meer power. Een evenuele upgrade later zou kunnen zijn naar een motor die meer vermogen aankan en ook met een hogere kv bijvoorbeeld de emax RS2205 2600kv of DYS SE1806 2550kv/2700kv.

Belangrijk is eerst om je vaardigheid te verbeteren als je nog niet veel ervaring hebt. Wel zou ik kijken naar een kleinere accu, veel gasten met 5 inch quads en 22xx motoren vliegen ook met 1300 mAh accu’s alleen voor sommigen is het een soort ingecalculeerd risico dat ze die accu’s eigenlijk te zwaar belasten en dat ze ook snel kapot gaan omdat ze niet bereid zijn de compromie van het hogere gewicht te accepteren

oke zal dat overwegen.
tis inderdaat best wel een grote accu.
vlieg net 9 min mee

is dit trouwens een goede antene
Cloverleaf antennes 5.8GHz Recht SMA Male