180 mm Race quads met geïntegreerde ontvanger en meer..

Onlangs begonnen de ideeën om een 180 mm quad te ontwerpen en dan niet de eerste beste maar één die net even wat cleaner en mooier is opgebouwd dan de meeste quads.

Vooral om dat het een 180mm quad is en er natuurlijk alles op moet wat op je 250 quad ook zit.

Daarom zijn we met het volgende gekomen.

Het frame is als volgt top plate 2mm en bottom plate 4 mm dik.

Dit alles uit 3K carbon fiber.

We hebben de quads in 2 versies getekend X type frame (Acro freestyle) en H type frame (race toepassingen)

Wat betreft de elektronica heeft mijn mede hobbyist/broer (danny bokma) het volgende geniale ontwerp gemaakt voor de hardware.

Een PCB met ingebouwde Frysky module(die in de toekomst om te programeren valt naar eventueel Flysky) , 5V voeding , esc distubutie(zowel voeding als signaal) , Telemetry voor batterij monitoring en dit alles is compatibel door de naze32 er boven op te monteren.

Ik zou zeggen see for yourself en enjoy :slight_smile:

Fancy 3D linkje: https://dl.dropboxusercontent.com/u/2741941/Forum/rcgroups/ProjectX/ProjectX3D.pdf

Pics

Netjes…

Die 180mm frames zijn wel HOT op dit moment.

als het maar op een A4 past is het goed :slight_smile:

Ziet er heel mooi uit. De X-versie zou ik wel willen. Vooral omdat mijn 250 een H is.

Even een update :slight_smile:

De frames zijn gesneden en man wat is dat toch schattig zo’n 180 mm frame.

Je weet dat ze klein zijn maar pas op het moment dat je ze in je handen hebt realiseer je hoe klein !

Voor de test hebben we een aantal 2204 2300 kv motors gebruikt om te kijken welke het beste presteren.

De elektronica is nog druk in de maak dus eerst maar even testen zonder pcb maar binnenkort zal ook dat even goed tot de test worden gebracht.

Ziet er netjes en vooral simpel uit. Benieuwd hoe de elektronica erin gaat passen.

Er komen steeds meer ontwerpen in dit 180 segment, gaaf!

Vetjes! Wanneer kunnen we de eerste FPV beelden verwachten?

:slight_smile: Moooi hoor !!

[member=201]Ralph[/member] waarschijnlijk als de wind weer wat gaat liggen en er weer wat zon te voorschijn komt ;D

Gaat dat lukken met een Immersion VTX?

Anders dat kleintje erop :slight_smile: die zou hier perfect voor zijn.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__83011__5_8G_32CH_600mW_Super_Mini_A_V_FPV_Transmitter_for_Mobius_Action_Cam_GoPro.html

nice :thumbup: wat gaan die kosten met de pdb ? :wink:

Mooi werk! :thumbup:

Iedereen bedankt voor de positieve reactie’s !

[member=242]SonAndDad (Apex67)[/member] Gisteren heb ik hem helemaal opgebouwd en met een beetje passen en meten past alles er prima in.

En binnenkort wordt dat alleen maar makkelijker aangezien de rc ontvanger dan in de PCB verwerkt komt.

Zaterdag zijn we trouwens ook aanwezig bij de Dutch Aerial Fpv Race op 12 september.

Dus daar kan je ze van dichtbij bekijken en eventueel er mee vliegen. :slight_smile:

Laat mij er maar niet mee vliegen :slight_smile:
Das een officiele waarschuwing :slight_smile:

Ziet er erg goed uit!

Kun je ze ook zonder pcb en frysky module krijgen?

Zet ik er m’n eigen mini pdb, naze 32, zo’n mini Orange/spektrum ontvangertje, eachine 200mw 32 kanaals 12amp opto (power naar FC via pdb), en 2800-3100kv motortjes. 3s 1000 35C en scheuren maar!

Wat moet ie dan kosten?

[member=211]Hagi-one[/member] Ja dit kan zeker aangezien de pcb nog in ontwikkeling is gaan we eerst de frames zo los verkopen.

Ik verwacht dat we ze ongeveer in 2 á 3 weken allemaal klaar hebben voor de verkoop.

De prijs moet nog bepaalt worden. :slight_smile:

Het is een top frame, zie kopje bouwverslagen thnx Stefan en Pieter