14-Nov Kartbaan Uden

FormulaFPV biedt FPV racers een gevarieerd aanbod aan circuits aan voor een onvergetelijke race ervaring. Tijdens deze race in Kartbaan Uden heeft elke stuurfoutgevolgen. De track is helder, maar uitwijken vergt een hoge mate van skills. We hebben het circuit naar tevredenheid getest en verwachten een spannende race!

Het belooft een spannende wedstrijd te worden met een uiterste uitdagend parcours met de nodige obstakels. Wie zal er vandaag als winnaar naar huis gaan?

Winnaars gaan naar het EK Indoor 2016!

De winnaar + nummer 2 van vandaag kwalificeren zich meteen voor het EK dat wij volgend jaar Mei zullen organiseren!

Voor FPV Racers

Meld je dan nu aan en voor slechts 12,50 euro (incl. 1 consumptie) ben jij erbij! Er zijn slechts een beperkt aantal kaarten beschikbaar. Informatie over het parcours en technische vereisten volgen z.s.m. Iedereen mag zich inschrijven, maar weet dat het een erg lastig circuit is :-). Extra consumpties kunnen bij de bar tegen betaling worden besteld.

Voor publiek

Publiek kan ook deze keer weer komen genieten van spannende FPV drone races. Kaarten kosten slechts 2,50 euro p.p. Consumpties kunnen bij de bar tegen betaling worden besteld.

Algemeen

Opbouwen en testvliegen van 8 tot 10 uur.

Races beginnen 10 uur en eindigen 12 uur.

Daarna afbouwen en napraat tot uiterlijk 12.30 uur en vertrek.

Het circuit wordt vanaf 13 uur weer gebruikt voor de karts en moet dan dus helemaal op en top zijn. Hier zijn we met z’n allen verantwoordelijk voor.
Annuleren tot 5 dagen voor aanvang is kosteloos. Vanwege de kosten van organisatie wordt er daarna geen restituie meer verleend.

We hebben deze baan mogen testen vanuit Formula-FPV.
Voor de beginner zal het wat lastiger zijn. Je bent namelijk beperkt in hoogte.
De hal zelf is zeer hoog, maar er hangen lampen waar je in principe onder moet blijven, anders is het crashen.
Uiteindelijk heb je maar ca. 3,0 meter als ik het zo even in kan schatten. Daarnaast heb je baangeleiders op de grond staan waar je weer boven moet blijven. Uitdading genoeg dus.

Ondanks dat het een hal is met in het midden een toren, is de storing in je bril niet extreem. Minder erg dan in de Jaarbeurs in ieder geval.
Let wel op dat je waarschijnlijk met zwart/wit beeld vliegt. Mijn day/night instelling staat op ‘auto’, maar het beeld bleef continue zwart/wit.
Ook bij de andere testers. Ik heb mijn Fatshark wat lichter gezet, maar dat was ook alles. Meer hoefde ik niet aan te passen.
Zorg in ieder geval dat je de remote van je cam bij hebt, mocht je in de test rondes toch nog wat willen wijzigen.
Ik heb ook geprobeerd mijn FPV cam op kleur vast te zetten. Beeld was nog steeds goed, maar het is niet zo dat je in eens veel kleur had.
Zul je voor jezelf moeten testen daar misschien.

Dit is wat je kunt verwachten

Is een screenshot uit een video, dus kwaliteit is wat minder.
Baan is verder goed zichtbaar zoals je ziet. Er zijn wat zwarte obstakels die je hierdoor minder goed ziet, maar die worden wit gemaakt.

Heb je ook een video van jullie test vluchten?

Ben wel benieuwd baar de hoogte en het beeld

Kan ik een publiekskaartje op de dag zelf bij de kartbaan kopen of moet ik die ook van te voren aanschaffen?

[member=157]Heyudude[/member]

http://1drv.ms/1kogEHP

Dominator video op 600mw. Beetje voorzichtig vliegen met personeel op de baan.

Ik had hem al een PB gestuurd Jaime. Privé Drive, dus weet niet of het handig is om links openbaar te plaatsen.
Beelden komen via streamen ook niet echt goed over op één of andere manier.
Beeld is veel beter vanuit de Fatshark. Dan zou je de vid moeten downloaden.

kan je kaartjes kopen voor publiek ter plekke op de dag zelf ?
dat was al gevraagd maar doe het nog maar een keer :slight_smile:

Ik heb inmiddels per toeval op de site van EventBrite gevonden dat je daar ook bezoekerskaartjes kan kopen voor 2,50 euro.

Vreemd genoeg is er op de site van FormulaFPV geen event te vinden over de race in Uden, had niet anders dan normaal gevonden dat alle races georganiseerd door FormuliaFPV op hun site te vinden zijn, incl. link om kaartjes te kopen. Informatie voorziening mag nog wel iets beter wat mij betreft.

Waarschijnlijk was het kort dag om het allemaal te organiseren .
Datum was pas op het laatst geprikt geloof ik .
Misschien te weinig tijd daarvoor ,Just a geuss :slight_smile:

Zou de organisatie willen aangeven wat zaterdag precies de bedoeling is qua video-techniek?

Vliegen we met 25mw of 600mw? Stelt de organisatie zenders beschikbaar? Zo ja, welk merk zenders zijn dit(ivm aansluitingen)?

Goed punt!

Hi @jaapp. We gaan vliegen met 25mW. VTX’s komen morgen binnen. Ik neem ook nog wel een soldeerbout mee maar Uden

Prima! Maar ik neem aan dat het geen probleem is dat ik mijn eigen 25mw ImmersionRC raceband vtx gebruik(dipswitches zijn benaderbaar). Ik heb namelijk geen aansluitmogelijkheden voor de micro-plug die de luminier gebruikt.