1300 of 1500 mah op mijn GEP210 mini quad?

Goedemorgen,

Ik ben zelf nog nieuw in het fpv racen, dus heb maar 2 verschillende accu’s bij mijn eerste build besteld.
1300 mAh 65C van Dinogy
1500 mAh 65C van Dinogy
Merk nu nog niet echt veel verschil tussen de 2, alleen kan ik natuurlijk langer vliegen met de 1500.

Ik wil namelijk meer accu’s gaan bestellen om langer te kunnen vliegen, maar welke moet ik dan bestellen?
Waar moet ik mijn keuze op baseren?
Wat past het beste bij mijn mini quad?

Thanks alvast!

grotere accu meer gewicht vlieg zelf met 1300 al kan je een 1500 daar wel op kwijt

Thanks voor je antwoord!

Heb je dan ook nog een bepaald merk waar je voorkeur naar uit gaat?
En dat C nummer, moet altijd zo hoog mogelijk toch?

Heb al een beetje rondgekeken op dit forum, maar twijfel nog tussen:
https://www.multirotorparts.nl/batteries.html of
Turnigy Graphene 1300mAh 4S 65C Lipo Pack w/XT60 (EU Warehouse)

Denk dat ik dan wat extra 1300 mah ga halen, dan blijft hij inderdaad een stuk lichter. (20g ofzo)

Uitgaan van je eigen ervaring…

Uiteindelijk ga je last krijgen van een voltage drop. Die treed voornamelijk in bij punch outs. Dan knalt het voltage in eens omlaag. Als die onder de 3.0/3.3V komt, kan je lipo beschadigd raken. Als je nog niet veel vol in het gas zit en je vliegt meer dan 3 minuten zonder problemen op een 1300, dan zou dat voldoende moeten zijn. Zit je veel vol in het gas en heb je snel last van een voltage drop, dan zou je richting een 1500 kunnen gaan kijken. Nadeel is dat een 1500 iets zwaarder is en je dus uiteindelijk minder wendbaar bent.
Maar aangezien je net begonnen bent. Zul je daar nog weinig van merken en waarschijnlijk nog niet de hele tijd vol in het gas zitten.
Daarom merk je nu dus zelf ook nog niet zoveel verschil tussen beide.